QUE FAIG?
Hola Elena,
ultimament no puc dormir i ploro per no res. Amb les amigues estic passant una situació superdifícil (n'hi ha una que està intentant dividir el grupet i jo li caic supermalament). Estic baixant molt les notes i no tinc ganes de fer res. Que puc fer? Algun consell?
Gràcies,
si us plau, m'agradaria que si publiqueu la consulta no aparegui el meu nom
InterPersonal

Hola L56. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, tot i que entenc que aquesta situació et preocupi, jo et recomanaria que intentessis passar d'ella. Hi ha persones que tenen la "necessitat" de buscar brega (problemes i lios) per elles sentir-se bé, més segures, líders, etc. Per tant, intenta que el que diu o el que fa no t'afecti, no només fer-li veure a ella que no t'afecta sino creure-t'ho tu mateixa. Pel què dius, aquesta noia segurament et té gelos (que en el fons és un problema d'inseguretat seu) i és la manera que té de gestionar-los i sentir-se més bé. Tingues confiança amb tu mateixa i amb aquelles amigues que veus que realment estan amb tu i planteu-li cara si cal entre totes les que veieu el joc que juga. Per altra banda, dir-te que a aquesta edat, crec que tens uns 13 o 14 anys aquestes coses entre amigues de vegades passen. Algunes ho segueixen sent la resta de la teva vida o durant molts anys i altres no. Segur que pel camí et vas trobant altres persones. Això sí, no et desesperis ni t'ho agafis com una cosa "teva". D'acord?
Espero que t'hagi ajudat. Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat