Problemes d'autoestima
Em sento gorda. No vaig a la platja, ni a la piscina, fins i tot he deixat de nadar per aquest problema. Les meves amigues son totes primes, amb cossos molt monos i vesteixen molt i molt be amb els seus cossos prims.
Jo no tinc la panxa plana i les meves cames estan gordes, amb celul·lutis. Fins i tot tinc estríes. És un horror. No vull ni posar-me pantaló curt. No se que fer.
InterPersonal

Hola!!
sé que és molt difícil no tenir un cos perfecte a la teva edat, i per més que jo et digui que el cos no ho és tot, no em faràs cas, perquè evidentment per tu és molt important.
Com que no tenim una vareta màgica per tenir el cos que desitgem, hem de buscar una altra manera per aprendre a conviure amb ell i acceptar-lo. Quina? doncs bé, la majoria de cossos perfectes que veus a les revistes ho són perquè hi ha un treball al darrere. Hi ha gent que s'esforça molt per lluir un físic envejable, evidentment a alguns els hi costa més que a altres, però si vols lluir el teu cos i que sigui perfecte has de cuidar-lo d'alguna manera, fent esport, menjant sa, etc.
Només tu pots decidir si val la pena fer-ho i si deicideixes que si, has de ser constant i no rendir-te, perquè no és un camí fàcil. Ara bé, pot ser que decideixis que no, i que busquis altres coses de tu que són úniques i perfectes i les potenciis deixant de banda el cos.
El que està clar, és que has de buscar la manera d'acceptar el teu cos, perquè hi hauràs de conviure tota la vida i perquè en el fons, la salut també hi juga un paper important.
Pensa en els teus hàbits d'alimentació: son saludables? i en els teus hàbits físics: en tens? si respons que si a les dues preguntes, estàs en el bon camí.
No hi ha res impossible però només tu pot decidir quin camí vols escollir.
Que tinguis molta sort!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat