No sé què fer...
Hola! Ja fa un temps que estic bastant deprimida, i últimament em sento molt 'agobiada' amb la meva relació amb la meva parella, portem gairebé 2 anys junts i l'estimo molt, però de vegades sento que m'agradaria estar sola i poder gaudir més, sento que amb 18 anys necessito viure experiències, conèixer més nois... L'estimo molt però m'angoixo quan penso en estar tota la vida amb ell, això em passa des de fa poc temps i no sé si serà per la depressió o per què, però no m'atreveixo a deixar-lo perquè l'estimo i no el vull perdre, és la única persona que m'entén i es preocupa per mi... No sé què fer.
InterPersonal

Hola Claire,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Les relacions de parella no sempre són fàcils, tenen alts i baixos i canvien constantment. És normal aquest canvi, perquè una parella la formen dues persones i les persones evolucionem també, així que és natural que també ho faci la relació.
Sovint creiem que per estimar algú n'hi ha prou i no és veritat. Una parella ha de ser amic i també company. La teva parella t'ha d'entendre i tu l'has d'entendre, heu de compartir moments junts, però també espais privats. Demana-li una mica d'espai si creus que és el que necessites. Ell t'ho haurà de respectar.
Jo no puc dir-te si l'has de deixar o no, això només ho saps tu. Planteja't la possibilitat. Tens il·lusió per estar amb ell? creus que no comparteixes els mateixos projectes? teniu el mateix estil de vida?
Valora-ho bé i sobretot, no estiguis amb una persona només perquè porteu junts un temps (no és motiu suficient) o perquè li faries mal si ho deixeu. En l'amor, s'ha de ser honest.
Una abraçada. Espero haver-te ajudat
www.consultajove.cat