Psicologia
Hola! Tinc un problema, em posso vermella amb molta facilitat, per coses sense gaira importancia, per algun comentari, a l'hora de llegir a clase, quan tinc pressio..
Sisplau, donam la solucio definitiva per aixo, que em serveixi.
Gracies
InterPersonal

Hola sinsajo23,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Em sap greu dir-te que no hi ha cap solució definitiva. A tots ens funcionen diferents trucs, així que et diré algunes pautes, i hauràs de descobrir quines són les que et van bé a tu ;)
Primer de tot has de pensar que TOTS ens posem nerviosos. Ningú s'escapa de posar-se nerviós, el que canvia és com deixes que t'afecti.
- Assumeix que et posaràs nerviosa. Prepara't abans i pensa: "em posaré nerviosa però ho faré"
- Si cal digues en veu alta: "estic una mica nerviosa, així que perdoneu si em poso vermella" Veuràs que si ho dius, no estaràs pendent de si els altres ho noten o no i podràs concentrar-te en el què estàs exposant.
- No tothom està pendent de tu (encara que t'ho sembli), ni recordaran tots els teus errors.
- Abans de començar, agafa aire, respira fons i procura no precipitar-te en la lectura o exposició. Mantenir la calma farà que tinguis sensació de control.
- Per últim, en el cas d'una exposició oral, recorda que tu saps de què estàs parlant. No ho oblidis! En aquell moment tu ets la màxima experta en la matèria (exceptuant el profe).
Finalment, quan acabis fixa't en com t'has sentit. En què t'ha ajudat i què és el que no t'ha ajudat i repeteix les coses que et van bé. Com veus, es tracta d'anar provant la teva pròpia recepta.
Una abraçada
www.consultajove.cat