Amor a distància
Hola, sóc un noi de 17 anys. El proper més de novembre faig 1 any de relació a distança amb una noia que viu a 10000km d'aquí. Fins ara tot a anat molt bé amb ella. Per al proper estiu de 2015, quan jo ja seré major d'edat i hauré acabat el batxillerat, vull veure-la per primera vegada. Però trobo un problema amb els meus pares. No crec que ells em deixen viatjar al seu país, encara que li digui que és una relació llarga i molt segura.
Què puc fer? Després de tant de temps vull estar en persona amb la noia que estimo i que a més m'estima molt també... A més, hem fet plans per al futur.
Necesite ajuda, si us plau. Moltes gracies.
InterPersonal

Hola JaviN. sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc perfectament que tinguis ganes de veure a aquesta persona que tant t'estimes, i més, tenint en compte que encara no us heu vist mai en persona...Felicitats! No deu ser fàcil mantenir una relació a distància com la que expliques.
En relació als pares. No sé si ja els n'has parlat del tema. Saben que tens aquesta relació? Coneixen el seu nom, d'on és, què fa, etc. No és que els hagis d'explicar absolutament tot, evidentment, però és normal que vulguin conèixer la persona que s'estima el seu fill, igual que si fos una noia d'aquí, penso. Si no els n'has parlat gens, comença a explicar-los aquestes coses, que és una persona important per tu, que us estimeu, etc. Perquè vagin agafant confiança. No sé si ja els has de dir lo d'anar-hi l'estiu si encara no els n'has parlat gens. Deixa'ho per una mica més endavant, que se'n vagi fent al càrrec. Poc a poc crec que aniran entenent el teu desig per estar amb la persona a qui estimes i et faran suport.
Gràcies per la teva confiança. Endavant!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat