estic una mica perduda...
hola!
nomes volia explicar suposo.. que estic una mica perduda, mira aquest desembre faig 16, i no tinc res clar.
en el tema dels nois no m'he liat mai i nose... es raro (pero no ho veig com a algo dolent eh)
despres estic començant batxillerat i tinc la sensacio de que no estic preparada...
ames que no tinc hobbis (d'esports i aixo), es a dir m'agrada la musica i llegir i estar per casa.. no conec a massa gent de fora de l'insti i se'm fa raro...
ames no tinc gens clar que vull fer amb el meu futur... no "trobo" somnis es a dir no ho tinc clar com altres persones i nose...
bueno jasta ...
merci
InterPersonal

Hola laauretaa. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Per començar, tema nois, no has cosa rara ni dolenta el fet que no t'hagis liat en cap. No hi ha una edat determinada on sigui obligat haver-ho fet. Cada persona té el seu moment i està bé que no t'hi capfiquis.
Aquesta sensació de dubte, de no saber on vas ni ben bé què has de fer, de sentir-te una mica desorientat/a és molt freqüent a la teva edat (adolescència/juventut),tot i que no és exclusiva d'aquesta edat. Al llarg de la vida ens anem trobant en moments de canvi, en els que hem de prendre decisions i de vegades sentim certa por, inquietud...Tothom és com és i no has de fer el què suposadament "tothom" fa. Esà molt bé que t'agradi escoltar música, llegir, estar per casa, etc.Hi ha gent que tenen més necessitat de sortir i estar tot el dia amb gent i altres que són més tranquis, que gaudeixen de la soletat, etc. Totes maneres, si creus que necessites una mica més de relacions socials estic segura que trobaràs la manera de fer-ho i de conèixer gent nova. Avui dia amb tot el tema de les noves tecnologies, xarxes socials, etc. és més fàcil. Una altra bona manera de conèixer gent és apuntant-te a alguna activitat fora de l'escola (esport, activitat física, manualitats, clubs de lectura de biblioteques, idiomes, etc.). I no t'hi capfiquis. Mica en mica aniràs trobant el què t'agrada i aniràs definint els teus "somnis" tal i com dius tu.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat