.<.<.<.<.<.<.<.<.<.<.<.<3
Hola. Nomes us volia pregunta sobre un cosa que ultimament em te bastant preocupada. Jo sempre he sigut una persona bastant callada i que prefereix escoltar abans de parlar, pero ultimament aixo esta fent que la gent no parli gaire amb mi. Jo estic en un grup de amigues que totes son molt exreovertides i esl hi agrada molt parlar i jo no se treure temes de conversa amb elles. Aixo tambe fa que despres es tinguin mes confiança entre elles i que despres a mi em deixin una miqueta de banda, pero no u fant amb mala intencio. EM PODRIEU DIR ALGUNS TEMES QUE PODRIA TREURE PER PODER PARLAR MES OBERTAMENT AMB ELLES?
Despres tambe hi ha el tema dels nois. Amb ells encara em quedo mes tallada. estaria be si tmbe em poguessiu dir alguns temes de que parlar.
merciii <3
InterPersonal

Hola Juls,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal, gràcies per escriure'ns!
La veritat és que els grups heterogenis (on hi ha gent amb diferents capacitats) solen ser els més rics i els que t'ensenyen més a treballar en equip i a conviure amb d'altres persones.
Tot i així, si et preocupa no parlar gaire, per què no et fixes en quins són els temes de conversa que parlen elles? Busca aquells temes que us puguin interessar a totes dues (a tu també t'ha d'interessar, eh!) També pots provar d'encetar converses parlant de tu, de les coses que t'han passat últimament o d'alguna cosa que et preocupa. Ja veuràs com es volcaran en tu!
I amb els nois... Doncs és el mateix! Es tracta de trobar aquelles coses en comú que pogueu tenir i a partir d'aquí ja s'aniran enllaçant temes!
Recorda una cosa, si estàs molt pendent del què dius, com ho dius i quan ho dius... al final no acabes dient res! Així que deixa de centrar l'atenció en això i concentra't en la conversa, veuràs que serà més fluïda del que et penses!
Una abraçada
www.consultajove.cat