Amistat?
Hola! M'agradaria demanar consell sobre què haig de fer amb les amigues.
Les meves amigues si se'n poden dir així sempre passen de mi. Som unes 8 noies. A les tardes i a les festes em marginen bastant i desprès mai estan al meu costat. A la que intento no estar sola i marxar amb altre gent s'enfaden amb mi. Jo sempre sóc la "tonta" que els hi va al darrera per no quedar-me sola. Crec que tinc pànic a estar sola, ja que quan era petita em marginaven molt i no em tractaven gens bé (arribaven a pegar-me i tot), i a la que vaig trobar un grup doncs em vaig conformar amb el que tenia.
Ara he començat batxillerat i crec que m'influeix a pitjor. Em sento molt malament, no em veig capaç de res i sempre que estic a classe em despisto pensant amb tots els problemes. Sóc una persona que em menjo molt el cap fàcilment i no sé com solucionar-ho.
Ajudeu-me siusplau!
InterPersonal

Hola Anònim! Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Doncs dir-te que unes amigues que no estan al teu costat quan ho necessites i que sents que passen de tu...no són tant amigues. Potser el què va passar és que, tal i com tu expliques, et vas afegir a aquest grup perquè et trobaves sola en aquell moment i vas començar a anar-hi precisament per no estar sola. S'enten perfectament...Però crec que ha arribat l'hora que superis tots aquests mal tragos que et van fer passar de petita i que evidentment t'han fet mal, confiïs més en tu mateixa i decideixis de qui vols ser amiga i de qui no ho vols...No has de suplicar ni de demanar per favor a ningú perquè et vulgui...Així que si no els agrades o no els agrada que vagis amb altres persones i et busquis la vida...que s'hi posin fulles, així de clar. Tu, a la teva. Estic segura que trobaràs persones que et respectaran, que no et controlaran tant i podràs ser més tu i fareu amistat. No ho dubtis i passa a l'acció ja.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçada!
www.interpersonal.cat