AJUDA!
Hola,
Tinc 17 anys i sempre que he tingut novio (és a dir 3), he acabat tallant en menys de tres mesos perquè no aguanto estar amb algú. Em resulta molt aclaparador i no puc. No sóc gelosa i les xorrades que fan els enamorats em posen malalta. Sóc afectuosa quan jo vull, és a dir, si m'aclaparen em tanco. Encara que sóc cara la gent molt extravertida, la veritat es que sóc bastant tímida.
El darrer novio només vaig durar un mes... a dures penes.
Sincerament, m'agradaria saber si es perquè estic en aquesta etapa rara, o si, com diuen les meves amigues, vaig a contracorrent del món.
Moltes gràcies!
InterPersonal

Hola Guubi. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Ets com ets, i així és com t'has d'acceptar i valorar. No pensis que ets l'única que fa o pensa les coses de manera una mica diferent a la resta, hi ha molta gent que no volen seguir el ramat, com tu, i decideixen ser ells o elles mateixes, autèntiques. Així és que...no t'hi atabalis amb els comentaris de les teves amigues o altres i fes el què tu pensis i sobretot sentis.
Si en una relació et sents molt controlada, agobiada, aclaparada...és que potser la cosa no va bé i n'has de parlar amb l'altra persona. De vegades es pot arreglar parlant de les coses que t'agraden i les que no, ja que estar amb parella no significa que ja coneixis el 100% a l'altra persona i li facis tot perfecte...La parella cal "treballar-la",arribar a pactes, etc. No es tracta de trobar la mitja taronja que et complentarà...Però si veus que no hi ha possibilitat de canvi potser el millor és deixar-ho. No desesperis! és normal que tinguis diferents relacions i que algunes funcionin i altres no.
Gràcies per confiar en nosaltres. Una abraçada!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat