bulliyng :(
hola soc una noia de 13 anys i al cole em fan bulliyng es a dir m'insulten, es riuen de mi, em diuen fea...
soc primeta rossa i tinc els ulls verds i els tinc bastant grans i tambe es foten amb els meus ulls estic precupada i no se que fer ploro sovint i la meva mare o sap va anar a parlar amb el meu tutor i va el molt imbecil i li diu que es culpa meva quan en realitat jo no faig res algun cop ja fa temps em van donar moltes ganes de suicidar-me doneume algun consell siusplau m'agradaria que penjesiu alguna cosa sobre el bulliyng ja que hi ha força jent li fan i tambe per concienciar a la jent de que no en fes mersii :)
InterPersonal

Hola juliatorressune. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Doncs desgraciadament es donen molts casos com el teu...Primer de tot et diria que no pensis que és una cosa personal ni creguis que la culpable ets tu. Aquí els o les úniques responsables de tenir aquests tipus d'actituds i de conductes agressives són els/les que les cometen. No importa el color dels ulls que tinguis, ni lo alta o baixa que siguis,no hi té a veure el teu aspecte físic...això posa't-ho al cap. Tant pots ser tu com una altra.
Què cal fer? Evidentment, parlar-ne amb els responsables de l'escola (professors, tutors, director, etc.). Si la teva mare ja ha parlat amb el teu tutor que hi torni a parlar i demani hora per parlar amb el cap d'estudis o el director/a. Com que es tracta d'un tipus d'assetjament que es dóna en l'àmbit escolar l'escola hi ha de posar mesures. Per tant, insistir en parlar amb algú que se'n pugui fer càrrec. També pots parlar amb la psicòloga o psicòleg de l'escola (ja sigui de l'EAP, Equip d'Atenció Psicològica, si es tracta d'una escola pública o concertada, o bé un de la pròpia escola) i explicar-li el què et passa i com ets sents. D'acord? Prenc nota del què em comentes en relació a penjar informació sobre el tema bullying.
Ja em diràs alguna cosa de com ha anat tot. Gràcies per la teva consulta. Endavant!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat