La Tímidesa
Hola!Bueno tinc un problema que m'afecta molt el dia a dia.Sóc massa tímida, però tant que no us ho arribeu ni a imaginar. Ho passo malament amb qualsevol tontería,ja que no m'agrada que parlin malament de mi ni fer el rídicul devant de l'altre gent. I és que potser ho trobeu una tontería pero a mi m'afecta i no se que fer per treure'm la vergonya. Estic a classe i tinc cap dubte no m'atreveixo aixecar el dit i dir escolta que no ho entès.O sortir a fer cap presentació o parlar devant de tota la clase, fins i tot em costa alhora de relacionar-me amb altre gent i fer nous amics i amigues. Em poso molt nerviosa i aixó fa que em trobi malament de la panxa i tot.I es que jo crec que sóc bastant insegura. Potser camino pel carrer i hi ha gent que rigüen o em miren i ja penso que parlen de mi o qualsevol cosa, no se. Per aixó, com que ja no puc més necessito que em digueu que podría fer per deixar de ser així, perque per culpa d'aquesta manera de ser, he arribat a deixar de fer coses o no fer-les per por a que dirán de mi o que pensarán.
InterPersonal

Hola Claudia,
Gràcies per escriure'ns. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc com et sents, la timidesa és un tret de personalitat que pot portar alguns problemes per relacionar-te amb les persones. Però et diré dues coses: Ningú és perfecte ni tothom està pendent de tu. Així que baixa la teva exigència. No cal que ho facis tot perfecte, t'has de poder permetre algun error, perquè forma part de l'espècie humana!
És curiós com el cos ens pot jugar males passades i reaccionar d'aquesta manera (amb mals de panxa, suor, tremolors...) però un ha de poder-hi fer front.
Ja et dic que això no canvia en un dia, ni en un mes, però tu hi pots fer molt! Primer de tot has de creure que ets capaç!! No es tracta de ser la persona més extrovertida del món (perquè segurament no va amb el teu estil de vida) però sí de poder portar una vida normal. Jo et diria que per començar intentéssis cada dia superar-te una miqueta. Proposa't durant el dia fer alguna exposició, saludar alguna persona pel carrer, preguntar alguna cosa a classe.... Es tracta d'anar fent petites coses o gestos quotidians que et faran agafar confiança, ja veuràs!
Cal una mica d'esforç, però crec que tu ja estàs disposada a posar-t'hi!
Molts ànims!
www.consultajove.cat