Bulimia
Tinc una amiga que ens pensem que pateix anorèxia, ja que sempre esta repetint que es veu gorda quan realment es la que esta mes prima, pesa 50 kg i fa 1,70m de altura. Totes les amigues estem molt preocupades. A mes a mes a una de nosaltres li ha explicat que vomita, i que quan ho fa es sent molt millor. Ja fa casi un any que va la cosa i sincerament ens estem espantant. Per si no fos suficient, farà cosa d'una setmana li vam veure unes marques de talls a les monyiques molt fees, i al preguntar-li passa de nosaltres. No sabem com tractar-ho, que dir-li o no dir-li. Li hem de comentar a la seva mare tot i que ella ens ha dit que no? Penseu que realment esta patint o que sol ho fa pa fer-se veure? Ja no sabem que pensar, es una noia 10, mai ens podriem haver imaginat això d'ella.
Ajuda sisplau!!!
InterPersonal

Bona tarda,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns.
La vostra amiga té molta sort de tenir unes amigues com vosaltres que es preocupen per ella i pel seu benestar.
Amb tot això que comentes és normal que estigueu preocupades, sembla que la vostra amiga no està bé, i encara que us hagi demanat que no li digueu res a ningú, com a amigues, el millor que podeu fer, és parlar amb un adult (pares o professors) i explicar-los el que està passant per tal que puguin ajudar-la. Potser al principi s'enfada amb vosaltres, però amb el pas del temps s'adonarà que ho veu fer perquè l'estimàveu i volíeu el millor per ella.
Feu-li costat, escolteu-la sempre que ho necessiti, i recordeu-li que hi ha molta gent al seu voltant que l'estima i li fa costat. Això segur que l'ajudarà! Però sobretot, comuniqueu-li a un adult, això és el millor que podeu fer per ajudar-la!
Molts ànims a totes!
www.consultajove.cat