Ajuda siusplau!
Holaa!
Tinc 16 anys, mai he tingut cap relació i tampoc m'he donat el meu primer petó... això m'atabala una mica,perquè algunes de les meves amigues ja tenen nòvio, altres ja porten altres relacions al darrere,és lien amb altres nois, total que ya s'han fet el seu primer petó i tot...
Elles em diuen que no esperi tenir cap relació amb el que em faci aquest primer petó, que això és lo normal,i no importe, pero jo sóc més de les que diuen que el primer petó hauria de ser amb algú que t'agradi. M'agradaria tenir una relació, potser la busco massa i sé que no tindria que preocupar-me tant per aquestes coses... però no m'ho sé treure del cap.
L'any passat ja hi van haber alguns nois amb els qui vaig poder tenir l'oportunitat, però jo diria que anava probant i si li deien que si doncs ja està, però com que tampoc m'agradava doncs no vaig voler res. Desprès hi va haver un noique li agradava però es va fer una idea equivocada de com era i les coses que me deia pel whats no me les podia dir a la cara, i per últim un noi que em vaig quedar bastant penjada, però només anava a per lo que anava... això em va desilusionar bastant, però que s'hi pot fer!
També sóc una mica tímida i vergonyosa. Tinc por que la gent jugui amb els meus sentiments, sobretot els nois, ya que m'obro bastant als altres lo qual és algo que tinc que millorar. No vaig molt segura amb mi mateixa... em comparo una mica amb els altres. Crec que també tinc una mica de por a les relacions, perque no vull que em facin mal o no se perquè... Faig música (toco dos instruments). I l'autoestima diria que tinc una mica de baixa autoestima (potser bastanta...).
Ara, a la meva classe hi ha un noi nou (dels 14 que han vingut)que des del primer dia em va cridar bastant l'atenció. És bastant misteriós, guapo i sembla amable, no he tingut l'oportunitat de parlar amb ell encara. Però la cosa es que no tenim cap classe en comú!! i no se com inventar-me una excusa per parlar amb ell. Sé també que hi han altres noies que li van al radere.
Durant aquestos dies m'he anat dient que si ens tenim que conèixer que ja arribarà, però amb lo tossuda que sóc, al cap d'una estona ja penso qué perquè no podria parlar amb ell?
Potser m'he passat anmb el toxo de text però si em puguèssiu ajudar em farieu un gran favor:)
Moltíssimes gràcies!!!
InterPersonal

Hola!!!
gràcies per explicar-me tan bé el que et passa, així podré ajudar-te un xic millor. M'agradaria dir-te que a inseguretat en realitat és molt més freqüent dql que et penses a la teva edat. Encara que et sembli que la resta de nois i noies que t'envolten són segurs no t'enganyis, gairebé tots tenen les seves inseguretats. Per tant, no t'atabalis per aquest tema, ja aniràs agafant seguretat a mesura que vagis creixent. I el mateix amb l'autoestima, no et pensis que és una cosa que es té o no es té, simplement varia segons les experiències gratificants que anem tenint.
Em sembla molt madur tot el que m'expliques, entenc que tinguis pressa per experimentar el que la majoria de les teves amigues ja han experimentat, però aquesta pressa o aquestes ganes de viure-ho no t'han fet prendre males decisions.
Des del meu punt de vista, estàs anant pel bon camí, ho estàs fent bé. Tu has decidit que vols que el primer petó i la primera vegada que estiguis amb un noi sigui amb algú per qui sentis alguna cosa i això vol dir que primer hauràs de trobar aquesta persona, que no sempre és fàcil.
Per tant, intenta deixar que les coses passin sense forçar-les. Igual que no t'agarada fer veure que sents alguna cosa quan no la sents, no intentis fer veure que no sents quan si que sents. Si t'agrada algú, intenta-ho, sempre hi seràs a temps de recular, el no ja el tens d'entrada.
Molta sort i molts ànims! i felicitats per aquest text sense faltes d'ortografia!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat