Amistat
Hola, el meu problema es que no tinc amics amics. M'explico; em porto bé amb molta gent, al institut em puc parlar gairebé amb tothom però no tinc allò que seria un millor amic o un grupet d'amics que es portin molt bé. Tots aquestos amb qui més o menys em parlo tenen altres amics, preferents a mi. Sovint, durant el pati em sento sol ja que hi han moments que no tinc amb qui anar/estar ja que tots estan amb un/s altre/s. I per quedar una tarda i això... igual. Em parlo amb molta gent però no tinc tanta confiança ni relació com per sortir a fer alguna cosa. Ara són les festes de la meva ciutat... tots els grupets d'amics de gent del meu curs surten... però com jo no tinc això no sé amb qui anar i em sento molt sol. Ho passo molt malament... la veritat. La meva mare diu que els amics de veritat venen més tard... però jo ara vec com molts dels meus companys s'ho passen bé, surten per les tardes, van a alguna festa... però jo no sé amb qui anar. Em donarieu algun consell?
Gràcies.
InterPersonal

Bon dia Carles,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot, moltes gràcies per escriure'ns.
Entenc que no ho passis bé amb aquesta situació que ens expliques. Intentarem donar-te algun consell que et pugui ajudar.
Primer de tot, dius que a l'institut parles amb tothom, això és molt bo! Senyal de no tens problemes per relacionar-te amb la gent! Has provat de ser tu qui porti la iniciativa? En els grups d’amics, al llarg de la vida, sempre va sortint i entrant gent, però hauràs de ser tu qui s’acosti a ells i s’incorpori al grup.
De tota la gent que coneixes, pensa en quin grupet o amb quines persones podries encaixar millor i pren la iniciativa! Truca’ls i apuntat als plans que facin. Al principi potser et costarà una mica, però quan hagis compartit amb ells alguns moments, tant a l’escola, com de “festa”, deixaràs de sentir-te incòmode.
Confia en tu, segur que tot anirà bé.
Gràcies per la teva confiança.
Carlota Portabella
www.consultajove.cat