Ajuda urgent
Hola, m'agradaria ser anònima.
Doncs el que passa és que des de que vam tornar a l'institut, sabia que hi haurien "lios" en el meu cap, com sempre. A veure, m'explico. El que em passa és que jo vull tenir algun amic al que li pugui explicar tot, i sí, tinc uns amics molt divertits. Però quan els vull "categoritzar" com a millors amics, veig que em defrauden (realment no és per tant, però és que sóc molt sensible) i em deprimeixo. A més, l'escola és només d'una línia i cadascú ja té el seu grup i no em vull ficar a cap. Què puc fer? I no em digueu que els hi expliqui, perquè ja ho he fet més d'una vegada i em diuen que no és així. A més, em dóna la sensació que només em parlen quan els hi interesa. Què hi puc fer?
Hi ha un parell de persones que són les que em cauen millor i hi tinc més confiança, però em molesta que a vegades estiguin amb altres i passin una mica de mi, i òbviament no els hi vull dir perquè semblaré molt possessiva.
I una última cosa, hi ha una noia que a vegades ve amb nosaltres i es fa molt amiga de una noia que a mi em vau molt bé. Jo m'esforço per caure-li bé i la noia es fa súper amiga seva amb cinc minuts.
Sóc repetidora, però ja porto 4 anys en aquesta escola, no sé si té alguna cosa a veure!
Com veieu tinc molts dubtes. Responeu abans de dilluns si us plau!
InterPersonal

Hola Floppy,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Tinc la sensació que tens una mica idealitzada la idea d'amistat. Un amic no és aquella persona que sempre està pendent de tu i que no et decepciona mai, sinó la persona que, encara que tu la decepcionis, continua estant al teu costat. Què vol dir això? Doncs que tots som persones i que cadascú té els seus valors, els seus interessos i el seu caràcter. A alguns ens fan mal unes coses i a d'altres persones gairebé no els importarà. Es tracta de ser tolerant amb els teus amics i respectar les seves característiques.
Segurament tens la sensació que si es fan amics d'altres persones et deixaran de banda, però no és així. Com més amics té una persona i més es relaciona amb la gent, més s'enriqueix i més possiblitats té de comprendre els altres éssers humans. O sigui que deixa que els teus amics tinguis també altres amics, perquè la vostra relació millorarà.
Intenta quedar amb aquestes persones amb qui tens més confiança i coneix també el seu entorn, veuràs com mica en mica, aniràs coneixent més gent i et crearàs el teu propi entorn social ;)
Una abraçada
www.consultajove.cat