Un nen nou
Ha arribat un nen nou i un dia va dir una tonteria i jo el vaig mirar i crec que es va pensar que el mirava malament perquè ara te vergonya. Jo vull fer-me amiga seva però es una mica soso i vergonyós i tampoc no se que dir-li. Que podria fer per que deixés de tenir vergonya?
Es que casi que ja s'ha fet amic de tota la classe menys de mi!
InterPersonal

Hola katniss004. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Gràcies per la teva confiança. Doncs el què pots fer ara és intentar parlar-hi i deixar-li clar el què va passar aquest dia. Si és una persona molt vergonyosa i tímida pot ser que es pensés que te'l miraves malament, per inseguretat seva. Li expliques que no vas fer-ho perquè es sentís malament i li dius que si es va sentir ofès li demanes disculpes. Segur que si t'hi acostes amb educació i afecte podeu arreglar les coses i els dos us sentireu millor. Parlar amb ell, tenir-lo en consideració, elogiar-lo per les coses bones que té o que fa, confiar en ell, no jutjar-lo, etc. són coses que el poden ajudar a fer-lo sentir millor.
Apa-li, endavant i sort!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat