tinc un greu problema d'autoestima
Hola, be tinc un problema des de ja fa un any i mig o així.
Abans era la típica noia que sempre tenia algun noi al darrere, tothom em deia que era guapa, que quins ulls mes macos...
Però des de fa ja temps que tinc molts grans, i em perjudiquen molt perquè realment tinc por de fer coses per culpa d'ells.
Adoro la fotografia però des de que pateixo per l'acne no vull mai que ningú em faci fotos.
Crec que m'estic montant una espècie de paranoia, hem dona la sensació que per a tenir grans els nois no s’interessen en mi...
¿Què puc fer?
D’aquí poc vaig al metge a veure que em diu però necessito ajuda urgent sobre la meva autoestima...
També volia preguntar si saps algun remei natural contra l’acne.
Moltes gracies!
InterPersonal

Hola moongirl22! Sóc l'Eli Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Doncs entenc que et molesti que t'hagin aparegut grans. Però el que no entenc és lo dura que ets amb tu mateixa per tenir-los, ja que és un canvi associat a una etapa de la vida (la pubertat) i que no vol dir que els tinguis tota la vida. A més amb una higiene sana, diaria i un tractament que el metge o dermatòleg et pot receptar pots millorar molt i molt!!!
Per tant, t'aconsello un petit treball que t'anirà molt bé! Està en saber la importància que té cada cosa a la vida. I repeteixo entenc que no t'agradi tenir grans, però no es pot convertir en un problema que afecti tan el teu dia a dia i que et faci pensar coses tan negatives cap a tu mateixa!
Avalua't tots els aspectes de tu amteixa, i no només el físic. Avalúa què t'agrada de tu, més enllà de què pensen els altres de tu! Si ets tu la que fas un llistat apuntat tots el que t'agrada de tu mateixa aprendràs a estar satisfeta de tu mateixa.
Quan facis el lllistat has de pensar tan en coses físiques, com habilitats, capacitats, virtuts, qualitats, etc...en tots els àmbits de la teva vida ( tu mateixa, com ets, qualitats a l'hora de relacionar-te, estudis, temps lliure, etc...).
Si ets eficaç en el dia a dia fent les coses que t'agradin, cuidant el teu estil físic amb cura i saludablement, i mantenint relacions positives amb els demés, et sentiràs satisfeta de com va la teva vida i la teva autoestima serà l'adequada!! Aquest és el secret per tenir una bona autoestima!!
Endavant
ELi Aulet www.interpersonal.cat