Consulta
Hola! Sóc una noia i tinc altes capacitats. La gent em sol dir que m'enveja, però a mi quasi sempre m'ha suposat un problema. Des de petita em veig diferent als altres, sento que no m'entenen, sobretot els de la meva edat. Sóc conscient de que sóc més madura que ells, però ja estic cansada de ser com la "empollona" de les pel·lis. A més,em sento sola, tant a la classe com a la vida. Tenc amigues, poques però pareixen bones, i tot i així em segueixo sentint sola. Tinc un buit dins que no sé com emplenar. I un altre tema són els nois, amb els que sempre que intento alguna cosa encara que sigui sols amistat, hi ha un fracàs. M'agradaria trobar un amic de veres, que m'entengui, encara que sigui major que jo. I ja seria massa si trobés un petit grup. Moltes gràcies! Un petó!
InterPersonal

Hola CCJ05!
Sóc la Marina Marull, psicòlga d'InterPersonal Vic.
M'expliques que tens altes capacitats i crec que per aquest motiu et sents tan sola. Les nostres amistats, a part de ser gent amb qui gaudir de la vida també ens han de motivar intel·lectualment, potser això és el que et passa a tu. Has provat de buscar algun tipus d'activiat que et motivi? No em dones gaire informació sobre què estudies o què t'agrada fer en el teu temps lliure, però hauries de començar a descobrir que et motiva a tu, què et fa feliç. Potser podries parlar amb algun professor teu que t'indiques llocs, associacions, grups, ... on podries col·laborar o passar estones. Segurament allà a part de passar-t'ho bé hi podràs conèixer gent nova amb inquietuds semblants a les teves! La qüestió és que no estiguis quieta, que busquis i rebusquis només així podràs descobrir noves coses i nova gent.
Ànims!!
Marina
marina.marullpsicologa@facebook.com. www.interpersonal.cat
CCJ05
Moltes gràcies per la teva resposta. Et contest que visc a un poble un poc aïllat de tot i se'm fa molt difícil trobar grups i associacions d'aquest tipus i també gent que em pugui estimular intelectualment. Normalment em junto amb nines majors que jo. Però intent fer tot el que està a la meva mà i estudio piano a distància al Conservatori, (anant allà només pels exàmens), a part faig esport, aprenc llegües... I per cert, he pensat en anar-me'n a l'estranger d'aquí poc... Una abraçada!
InterPersonal
Em sembla molt bé tot el que em dius!! Anar amb noies més grans t'estimularà segur, però no deixis de fer el que et pertoca per la teva edat. Si vius en un poble petit, és veritat què és difícil trobar grups i associacions, però ara tenim la sort de poder-nos connectar a tot el món a través d'internet, intenta buscar a través d'aquesta eina i fes-me cas amb el que et dic dels teus professors, segur que et poden orientar i ajudar-te a trobar activitats i gent que t'estimuli. I no oblidis que dels inconvenients també en surten oportunitats!!
Una abraçada!
Marina
marina.marullpsicologa@facebook.com. www.interpersonal.cat