gelos!!!!!
soc molt gelosa amb la meva novia, moltíssim, i no se que puc fer per deixar de ser-ho, ja se que haig de confiar amb ella, ho faig, pero no ho puc evitar, tinc por de que me la treguin, el simple fet de que parli amb algu altre que no soc jo ja em posa gelosa, m'agafen atacs de nervis i arribo a plorar molt, a vegades no dormo i no menjo per qualsevol tonteria, la meva novia també es molt gelosa pero ella ho disimula molt i no sé com ho fa per que jo perdo els nervis de seguida, se'm fa impossible pensar coses positives quan veig que parla amb la seva millor amiga.
(no som lesbianes ninguna de les dos ni som bisexuals, som pansexuals)
algun consell??
InterPersonal

Hola Zalba,
sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc que no és gens agradable sentir-se així. Pensa que la gelosia, al contrari del què es creu, no és una manera de demostrar com t'estimes a l'altra persona, sinó de dinamitar una relació. Una relació on constantment apareixen conflictes per la desconfiança d'un dels membres, acaba portant malestar i més desconfiança (perquè l'altra persona, per evitar discussions, comença a fer coses d'amagat i d'aquesta manera s'alimenta més la desconfiança) Entens el cercle viciós, oi?
Doncs anem a posar-hi remei!! Em sap greu dir-te que no existeix una recepta màgica i que no canviarà d'un dia per l'altre. Però amb esforç pots millorar! Qüestiona't què és el què més por et fa? per quin motiu tens tanta por? Llavors... pensa en quines coses fan que la vostra relació sigui especial? En quins moments et sents segura amb la relació? Busca entre els teus records les estones bones de la vostra relació i utilitza-les com un mantra quan et vinguin aquestes idees irracionals de la gelosia. Parla amb ella, explica-li com et sents i que t'ajudi a anar-ho passant millor. Però no pots bloquejar-li la seva vida social! és part de la seva essència i si l'hi prens.... Si realment et resulta molt difícil la situació, sempre pots plantejar-te l'ajuda d'un professional. Aquí et deixo el link d'unes companyes que treballen amb joves entre 18 i 26 anys a Vic i Barcelona: www.consultajove.cat
Recorda que per poder estimar a algú de veritat, sense necessitat ni dependència, primer t'has d'estimar a tu mateixa!!
Una abraçada i molts ànims
Laia Sala