Amigues de l'escola
Holaa,
La meva consulta ve a q ara vaig a passar a 3r ESO i la meva escola va de p3 a 4t ESO. Sempre són les mateixes persones i el mateix ambient i això ja em cansa bastant. Ara que estem tots canviant m'he adonat que amb el grupet d'amigues que sempre he anat la seva forma de ser no encaixa molt bé amb la meva.
El problema és el següent i es que jo a principis de 2014 vaig començar una depressió( de la qual encara no estic del tot curada), i un dels derivants d'aquesta va ser d'adonar-me'n del canvi de la forma de ser per les dues parts i veure que jo no encaixava en el grup i sentirme que no puc separar-me del grup, per POR. Elles son bastant 'criticonas', que totes alguna vegada ho hem fet però esque estan TOTA l'estona criticant, inclús avui que ha sigut el primer dia abans d'entrar a l'escola s'han posat en grupet i han començat a criticar. Es que entre elles ho fan i estic segura que a mi també com a tothom.Als patis ens possem en grup i poc a poc se'n van dos, desprès altres dos i jo em quedo solaa i me'n vaig amb una companya que em cau bastant bé perqué sino em quedo sola. Tinc por de allunyar-me del grup per baralles o coses així perque jo mai m'he barallat amb cap amiga i no sabria com reaccionar i com sempre he anat amb elles... Han quedat i no m'han dit res, però jo com no busco problemes m'he callat. També hem costa dir NO i quan m'han demanat deures, doncs jo els hi deixat, em sento tonta pero desprès estic en la situació i no se com dir que No que ho fagi ella i desprès q no es molesti amb mi.
Aquest estiu m'he unit més a una nena, que també va a classe i sento que amb ella estic millor. Ella es va barallar amb les altres i a partir d'això van passar de ser una de les millors amigues a una 'amiga', es a dir parlen però la amistat s'ha enfriat. Jo no se com allunyar-me i acostar-me a persones que encaixen més amb mi sense sentir-me malament...
I solament pensar que em queden 2 anys se'm fa un món... A part de donar-me consell en el problema que tinc em podries donar alguns tips per fer que el curs em passi més ràpid?
Moltíssimes gracies de veritat!!!! :)
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns!
Carai quin enrenou, no? Primer de tot et felicito per la maduresa que demostres. Les relacions d'amistat, com totes les relacions humanes, no són sempre iguals, sinó que van canviant a mesura que els membres que en formen part també canvien. Per tant, és normal que algunes relacions d'amistat es trenquin amb l'edat o ja no encaixin amb un mateix. Et felicito per haver-ho vist.
Malauradament, si tu no fas cap pas per allunyar-te'n, tot continuarà igual. Entenc que et sàpiga greu i que no vulguis que elles s'enfadin, però a vegades per estar millor hem de córrer alguns riscos i perdre algunes coses. Jo et diria que no et distanciessis de cop, si amb aquesta amiga t'hi trobes a gust, ves-hi quedant, compaginant els dos grups. I ja veuràs com la situació caurà pel seu propi pes.
I això de no saber dir que No... potser ho hauràs de treballar una miqueta! tot i que el primer pas i el més important ja l'has fet: adonar-te'n!
Molts ànims!!
(no et dic res per tal que el curs passi més ràpid, perquè estic convençuda que tu faràs nous moviments que faran canviar la dinàmica de la teva vida actual;) )
Una abraçada
www.consultajove.cat