Com puc saber que la meva amiga es lesbiana?
Des de fa un temps les meves amigues i jo pensem que una amiga del mateix grup és lebiana. Fa més o menys un any que es va obsessionar per una noia alemanya d'un intercanvi, es va arribar a obsessionar tant que no parava de parlar amb ella i de parlar d'ella, quan la seva amiga es va tornar a Alemanya va estar un temps molt deprimida, a la mà es va escriure amb un cuter el número que tenien elles, fins deixar-se la marca. Ella és molt introvertida i creiem que preguntant directament li fariem mal, no ha estat amb molts nois, i fa poc dubtàvem que estigués amb una noia pel seu comportament cap a ella i en la manera en què ens la ocultava, que creus que hauríem fer ?! Ajudam siusplau
InterPersonal

Bona tarda Martita3,
Sóc Carlota Portabella, psicòloga d'Interpersonal Barcelona. Moltes gràcies per escriure'ns!
Si ella ara està bé, no cal que feu res. Ja us ho explicarà quan ho cregui convenient, si és amiga vostra segur que ho farà!
Si creieu que ella no us ho diu per vergonya, però que en el fons ho està passant malament per haver-ho d'amagar, podeu mirar de treure el tema de l'homosexualitat, a veure quina opinió té, i donar vosaltres la vostra perquè es quedi tranquil·la i vegi que no teniu cap problema amb l'homosexualitat.
També podeu agafar-la un dia i preguntar-li directament, però no tot el grup, que li pregunti la que més confiança li tingui en petit comitè. Però el meu consell és que si feu això sigui perquè creieu que a ella li anirà millor compartir-ho, no per simple curiositat, perquè si és així, ja us ho dirà ella quan estigui preparada.
Una abraçada!
Carlota Portabella
www.consultajove.cat