inseguretat
Tinc 16 anys i la veritat és que sempre m'he portat bé amb la meva mare però he anat creixent i m'he anat adonant que em controla massa i un tipus de control que no cal, em refereixo a un control fins en els gustos , en les opinions, amb les amigues que he d'anar fins amb el nuvi que he d'estar ... si a ella no li agrada un noi que a mi si i estic enamorada i il·lusionada amb ell, comença a treure defectes d'ell i ha menjar-me cap i fins i tot s'emprenya! i com soc una persona molt insegura (aquest es el gran problema) doncs s'aprofita d'aixo i em cambia les opinions i no falla. He probat a estar i coneixer a un noi sense dir-li res a ella i m'ha anat genial pero com em coneix m'ha pillat i ja esta començant amb les males cares...Estic farta d'aquesta situació la meva mare m'atabala i és impossible parlar amb ella, m'agradaria ser més segura però em costa i em manipulen.
Elena Crespi

meritxell232323! com estàs?
Doncs tu ja estàs intentant parlar amb ella que és el més important. NO sé com ho fas però crec que podries intentar-ho de manera calmada, dient-li com et sents, demanant-li que t'escolti.
De fet, si no t'escolta el que aconseguirà és que t'allunyis més d'ella... per tant, això és quelcom que li podries dir.
Suposo que per tu és important la seva opinió però també és important tenir-te en compte a tu mateixa.
Per tant, jos empre defenso molt el diàleg, intenta conversar amb ella però fes-ho de manera diferent: no sé si arribeu a barallar-vos però el més important és que ella vegi que tu estàs tranquil·la i calmada i que tens les idees clares...
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat