noiis mes granss
URGEEEEENT: amors platònics nois mes grans etc
holaa!! tinc 13 anys i el meu problema és l'amor.. no sé que em passa però últimament m'agraden (m'atrauen, m'enamoro..com ho vulgueu dir) nois molt més grans que jo, potser de 17 o així, m'agraden amics del meu germà,algun famós o depèn del dia. Potser un dia m'agrada un i el dia següent veig un altre noi i ja sóc la seva fan número 1 :( mai he tingut nòvio ni res però m'encantaria i tinc la sensació i vull que el nòvio que tingui sigui 1,2,3,4 anys més gran.. perquè sincerament trobo que els nois de la meva edat són molt inmadurs i ademés jo sóc molt alta i els de la meva edat són molt baixets perquè no han fet el canvi i tal..i m'agrada anar amb gent més gran que jo :) i el problema més gran és que els nois grans que m'agraden no miren gens a les noies de la meva edat però els de la meva edat són horribles per això de la altura i que són inmadurs.. i per tant no sé que fer.. les preguntes que em faig són:
--Perquè m'agraden sempre nois molt més grans?
--Tot i que sé que probablement mai estaré ni es fixaran en mi nois de 17 anys , perquè m'obsessiono tant?
--Perquè m'enamoro tant ràpid?
--Sé que són amors platònics, però hi penso i em poso trista perquè estic fent el patètic pensant en un de 17, però igualment cada cop que penso en algun noi que m'agrada encara m'agrada més..
la veritat és que estic feta un embolic i necessito alguna resposta... m'ajudaria molt saber que em passa, és la adolescència que em fa ser així?
gràcies;)
molts petons adolescents:*
InterPersonal

Hola clauu13! Sóc l'ELi AUlet. psicòloga d'Interpersonal. Doncs el qeu expliques si que té a veure amb l'etapa vital qeu vius, que és l'adolescència. És natural que et sentis enamorada i atreta per diferents nois. Estàs en un moment de canvi en general i per aquest motiu et sents més inestable en algunes decisions o molt canviant.
Tot això, però, com et dic és fruit de les ganes d'experimentar, de créixer i de definir qui vols ser!
Jo et recomano que tot i que en algunes qüestions sentis l'impuls de voler-ho tot ja: nòvio, sentir-te enamorada, etc... facis també cas a escoltar què et convé de tot això i què vols en realitat! Per exemple, vols córrer i anar amb presses amb el risc de no valorar suficientment a qui trobes o de qui t'enamores?
enamorar-se és molt bonic, et recomano que ho visquis i alhora ho visquis sens conscient i escullint amb calma al candidat que creguis que tens coses en comú, que té ganes de compartir el mateix i que et tracta amb respecte.
Potser tindrà 17, o 16, o 15 o 14 o...no se sap, el que si és clar és que t'hi has de sentir bé i que a poc a poc tot va arribant. Si tu et centres en disfrutar, conèixer gent, estar feliç , i no obsessionada , serà mçés fàcil que a més coneguis més gent i algun possible candidat a l'amor.
Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat