Dependència, ajuda!
Hola!
Em dic Paula, i tinc 16 anys. Porto dos anys amb el meu novio, i mai m'havia enamorat tant. Però també ha coincidit, que des de que estic amb ell, he tingut molts problemes familiars i d'autoestima (ell no té res a veure, al contrari, m'ha ajudat molt). He passat per un trastorn alimentari que durant aquest últim any he hagut de tractar-me en un ingrès, i ell ha seguit al meu costat. El problema ve aquí, quan vaig començar amb problemes vaig deixar de sortir, vaig perdre als amics... Només tenia ganes d'estar amb ell, i tenim una relació de dependència ara mateix que semblem un matrimoni de 40 anys. Vaig perdre la virginitat amb ell al poc de començar, he marxat de vacances amb ell... Coses que m'enganxen molt més a ell!
Ara he conegut a gent nova, m'he apuntat a un nou hobbie, començo a un cole nou... I aquest no és el problema perquè sóc capaç de passar-m'ho bé amb els amics, però no em vec capaç d'estar sense ell. I inclús penso, que el dia que ho deixem, no seré capaç d'aixecar-me del llit, ni de trobar a ningú com ell. Sóc una persona molt insegura, i no sé que fer. Com puc fer per desenganxar-me una mica?? Ajudeu-me siusplau!
Paula
InterPersonal

Hola Pauli! Sóc l'Eli AUlet. Psicòloga d'Interpersonal. Et felicito moltíssim per a fer aquesta consulta. És molt positiu que et plantegis que et convé i que tens el dret a tenir una relació sana!!
Doncs sembla que has començat a caminar per bon camí. Tots aquests objectius nous que t'has muntat porten a que aconsegueixis el teu objectiu!
Ara potser mentre ho penses, abans de començar a fer-los, et costa imaginar que serà difícil. pERÒ T'HAS DE DEIXAR SORPRENDRE!! Un cop comencis amb tots aquests nous plans, aquesta inseguretat anirà desapareixent!!!
has de donar-te aquesta oportunitat de començar de nou! i no vol dir que ell no hi pugui formar aprt, sinó que , com saps, ell hi seguirà sent però d'una manera molt més sana, més positiva i més madura!!
Segur que has après moltes coses aquest últim any que et donaran molta seguretat pren emprendre aquest nou capítol de la teva vida!! Posa un nom al capítol i enganxa't una foto a l'habitació que descrigui com vols viure a partir d'ara!!
confia! tot anirà bé!
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat