problemes a casa!! :(
hola hem dic laia i fa cosa de tres mesos els meus pares es van separar perk la meva mare no em volia perk deia que la maltrectava psicologicament i es tooot el contrari era ella la que em maltracatava psicologicament minsultava deia que per tenia un filla aixis val mes tenir un merda saps i que no servia per res... fins i tot anava al psicoleg, i el psiquiatre per culpa della perk deia que no estava b del cap saps que tenia un problema volia que em mediques... i ara em sentu sola ara estic vivin amb el meu pare a una casa i estic tot el dia sola i em comensu a menjar el cap saps... em sentu culpable de toot el que a passat casi cada dia ploru perk em sentu malament amb mi mateixa pf.. nse que fer de veritat ajudeume siusplau !! :(
InterPersonal

Hola Laia,
Gràcies per escriure'ns i compartir-ho. Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Entenc que et sentis així, la separació d'uns pares no sempre és fàcil de portar i comporta molts canvis, de domicili, de rutina, d'estil de vida, així com també canvis emocionals i de relació. Cal tenir una bona adaptació als canvis i no sempre és fàcil.
A vegades els fills se senten culpables de la separació dels seus pares. En el teu cas dius que la teva mare t'ho deia explícitament i no és gens agradable. No em parles de la relació amb el teu pare. Crec que si s'han separat el motiu no és únicament la teva relació amb la teva mare, sol ser fruit de diferents circumstàncies on les persones veuen que no volen o no poden continuar junts, perquè ha deixat d'existir un projecte en comú que els il·lusioni.
Intenta parlar amb el teu pare, confia en ell, segurament ell també es troba una mica desubicat i si en parleu us alleugerireu tots dos, ja veuràs! És normal que durant una temporada tinguis estones que estiguis trista o sentis ràbia, tots els canvis comporten un petit estrès, però accepta que et sents així i busca la manera de gestionar-ho (escrivint, fent esport, escoltant música, parlant amb les amigues...)
Veuràs com poc a poc, tot es va col·locant.
Una abraçada
www.consultajove.cat