Consulta en nom d'una amiga
Hola, molt bones.
La consulta que vui fer no va per a mí, si no per una amiga meva.
Ella ja fa molt de temps que te problemes d'autoestima, ezquisofrenia i depressió i fins no fa gaire(4 messos) te novio. Al principi estaven la mar de bé, es notava que hi havia amor entre mitg, pero fará cosa d'una mes que ell está deixant una mica de vanda la meva amiga i ella l'unic que fa es lamentar-se per ell, pregunta que per que no li contesta els missatges o que perque queda amb la seva ex, ell mai te interés en quedar i aixo també fa que ella es tanqui a l'habitació a plorar i en algunes ocaccións, se li ha passat pel cap de suicidar-se. Jo com a amic ja l'intento animar peró moltes vegades no trovo la solució .-.
Em podrieu ajudar a com fer que ella pensi mes en ella mateixa i aprengui a estimar-se una mica mes?
Petons ;3
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
La veritat és que la teva amiga té molta sort de tenir un amic com tu! Malauradament ja estàs fent tot el que pots, que és escoltar-la, consolar-la i animar-la. Aquesta és la feina d'un amic! I ho estàs fent perfecte!
No pots responsabilitzar-te de la seva autoestima o dels seus problemes, ha de ser ella qui prengui les regnes de la seva vida i decideixi fer algun canvi (si creu que ara no està bé del tot).
Així que tu només pots animar-la a que prengui una decisió. Estigues al seu costat quan estigui malament i recorda-li que té persones al seu voltant que se l'estimen. És el que necessitem dels amics.
Una abraçada
www.consultajove.cat