lio mental
hola adolescents.cat!
la meva consulta es la seguent: tinc un amic al qual estimo molt pero com a amic. cap a mitjans del 3r trimestre ens van asseure junt i, despres de "rumors" i eso, li vaig preguntar que sentia per mi i em va dir que li molava, cosa que jo no podia correspondre. vam quedar com a amics pero seguim parlant duna forma una mica rara per a algunes persones, parlem molt i quan estic amb les amigues i surt un tema el qual tambe he parlat amb ell ho dic i em diuen 'et mola no?' i no em mola. fa uns dies vaig mel vaig trobar pel poble i vam estar parlant ja que els dos estavem eperant gent i li vaig agafar el telefon. vaig veure que tenia una conversa amb una noia(la qual jo tmbe coneixo) i senviaven petons amb el cor aquell, i ell li deia bon dia, etc... en aquell moment em vaig sentir desplaçada, com si la nostra relacio ja no fos igual que abans, no ho dic pq ja no mestima ni res daixo, ho dic perque jo aquets mesos no he estat be i quan parlvavem i o li deia coses que es podrien identificar com a bordes, ell no ho notava, i semblava que se la sudes, i al veure la coversa ja mhe sentit bastant desplaçada. avui mha preguntat si seguia enfadada pq em vaig emprenyar una mica(el suficient per a que no es notes), pero ell em coneix bastant com per saber si estic be, malament o borde(encara que crec que a vegades no ho diu), i no li he respost, de fet no se si respondreli.
aquesta es la meva consulta, li he dexplicar? mhe desperar a que ho vegi per ell mateix? realment em sento desplaçada, com si ja no fosim igual damics o aixi....
gracies:)
InterPersonal

Hola ju-ju,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Les amistats entre nois i noies a vegades poden ser confuses... Pel què m'expliques, a tu t'agrada que ell estigui pendent de tu, que es preocupi per tu i que et conegui suficientment per saber com estàs oi? Però a tu no t'agrada i no li correspons de la mateixa manera i a sobre et molestes si parla amb alguna altra noia.
Entenc que et puguis sentir desplaçada, però si tu no pots correspondre'l, deixa que conegui altres noies que potser sí que poden enamorar-se d'ell, no trobes?
Tot i així et dic que et replantegis bé què és el que sents per ell: si és amistat de veritat, si t'agrada una mica o si el que t'agrada és que et vagi al darrere. Perquè en funció de quina sigui la situació, hauràs d'actuar d'una manera o d'una altra:
- Si per tu és una amistat de veritat, alegra't de que estigui coneixent altres noies, ell estarà content! i és molt bonic veure els amics contents.
- Si t'estàs adonant que t'agrada de veritat, que t'hi sents còmode, que tens ganes de veure'l i estar amb el, ara és el moment d'actuar i dir-li!
- Si el que t'agrada és que et vagi al darrere.... llavors potser t'hauràs de plantejar perquè necessites tenir una persona que et digui coses maques i estigui pendent de tu.
Sigues sincera amb tu mateixa, i llavors sabràs què és el millor per tots dos.
Una abraçada
www.consultajove.cat