Com superar un amor?
Hola, tinc una amiga que s'ha enamorat d'un noi un parell d'anys més gran que nosaltres i ja ha acabat l'institut.
Ella pateix perquè ja no el veurà cada dia, però les vegades que ens l'hem trobat s'ha posat súper nerviosa i gairebé s'ensorra quan li van dir que el van veure fumant (Odia la gent que es fa el xulo fumant i bebent, i no s'ho esperava).
Jo intento animar-la, perquè quan està pessimista, està pessimista de veritat, però se m'estan acabant les idees i ja no sé què fer. Li podríeu donar algun consell per no sentir-se tan malament o intentar oblidar-lo? Ella ja revisa sovint la pàgina i m'encarregaré de que ho llegeixi, però mai no s'atrevirà a fer la consulta.
Moltíssimes gràcies!! :)
InterPersonal

Hola Moshui180,
Gràcies per escriure'ns, sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
Quina sort que té de tenir una amiga com tu!
És normal que estigui una mica trista si ja no veurà el noi que li agrada. De totes maneres, si no hi ha parlat mai, és possible que estigui més enamorada del què s'ha imaginat, que no de la realitat. M'explico: a vegades veiem una persona i si ens atrau una mica, comencem a creure que té moltes virtuts i identifiquem "senyals" que ens fan creure que és una persona genial, però si no hi hem parlat, com ho podem saber?
Crec que és el que li ha passat a la teva amiga, ella s'ha enamorat d'un ideal i ara ha vist algun comportament d'ell que no li quadra amb l'ideal que en tenia. De fet, la millor manera per saber si ens agrada o no algú és conèixer-lo. Pot intentar agregar-lo al facebook i parlar amb ell, però crec que si l'ha vist fumant (i a ella això no li agrada gens), és una bona manera de veure que potser no és tan perfecte com creia.
Com a amiga et recomano que li dediquis algunes estones per parlar i veure la realitat. I també que intentis buscar moments on us ho passeu bé!! Els amics són per això! per poder explicar els teus sentiments i allò que et fa patir, però també per fer-t'ho oblidar durant una estona!
Estàs fent bona feina! Una abraçada
www.consultajove.cat