dependecia emocional
tinc un problema...depenc emocionalment del meu exnovio.
Vem tallar fa un any pero sempre hi ha temes pendents i quan comencem a parlar i atreure la merda..ens enfadem i no hi ha manera.. hem deixat de parlar mesos i estava superbe, pero de repent apareix i ho xafa tot... necessito dirli tot el que hem passa pel cap.. li he dit per face, whatssap, fins i tot per carta.. i ens liem.. jo m'enconyo un altre cop i ell passa de mi perque creu que pot tenir alguna persona millor... la cosa es que aquest noi.. s'esta foten unes osties i quan li dic que vull una amistat..perque el problema es solucionaria si tinguessim una amistat..tornariem a estar com abans.. pero nose com fer-ho per guanyar-me'l... ell ha sigut mala persona.. molt mala persona amb mi i el karma li esta tornant tot... ara esta passant una mala etapa i jo vull ajudar-lo pero a la que ho intento es posa a la defensiva.. Quan el veig em deprimeixo perque veig que no puc parlar amb ell.. quan trbo alguna foto... m'agaden unes ganes de plora i m'agafa una angoixa a l'estomac i comenso a vomitar...
li he dit ell ho sap tot el que sento pero nose com parla amb ell de manera que no m'ataqui.. ho veig molt dificil... ojala hi hagues alguna manera de buidar tot el que ha passat i comensa de nou
InterPersonal

Hola Mariia78,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc com et sents, les ruptures poden arribar a ser molt doloroses i sovint quedem encallats en algun punt, com et passa a tu, que no et deixa acabar d'avançar.
Potser no t'agradarà el que et diré, però crec que necessites saber-ho. La millor manera de superar una ruptura és posant distància. Ara mateix no podeu ser amics, perquè els sentiments i les emocions encara estan a flor de pell, i també tots els mals rollos que heu passat.
Entenc que et preocupis per ell, i més si està passant un mal moment. Però ara t'has de cuidar a tu, t'has de protegir. Ara és el moment de posar una barrera entre tu i ell (intenta no saber res d'ell, que no t'apareguin notificacions d'ell al facebook, no mirar el whatsapp, que els amics no te'n parlin...). Destina tota l'energia que tinguis a curar-te.
Dius que li has dit tot per carta, facebook i whatsapp. Doncs ja està! Ja no teniu més temes pendents. Has de ser forta una temporada i no caure en la il·lusió que les coses poden canviar. Ajuda't de les teves amigues, confia en elles i veuràs com a poc a poc anirà desapareixent aquest dolor.
Una abraçada molt forta i molts ànims!
www.consultajove.cat