amor,familia,fisic...
hola,em dic paula i tinc 14 anys, e sortit nomes amb un noi i u vaig passar molt malament ja que em va posar les banyes i portavem 1 mes nomes i jo estava enamorada de ell feia 2 anys i clar vaig estar una setmana amb depressió, però després a l'estiu em vaig enganxar per un noi que vam estar de 'tonteo' i ell anava dient que jo li agradava i ami ell peró per culpa dels amics ens vam tallar i no vam parlar gaire mes i un dia vam parlar per whatsapp i em va dir que enrealitat li molava una altre i em vaig rallar molt, apart e tingut molts problemes familiars que m'han portat a pensar que ma mare no m'estima tant del que em pensava i el meu pare prefereix a la seva novia que ami i jo no em sent-ho bé amb mi mateixa tant fisicament com sentimentalment i no sé que fer, estic molt confusa tinc tants dubtes apart amb els nois no m'ha anat gaire bé i penso que sobro.
InterPersonal

Hola Paula,
Gràcies per escriure'ns, sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal.
A veure, crec que ho estàs posant tot al mateix sac i és millor separar-ho. Així ens podem ocupar de cada cosa en concret i buscar-hi alguna solució ;)
Per tema amor i nois, ja et dic que les primeres experiències no són sempre les més boniques. Per sort, no són totes igual! No tinguis pressa, tot arribarà. Tu centra't en conèixer-te a tu mateixa i en estar bé amb la gent del teu entorn. Quan una persona està bé amb sí mateixa es nota i ho transmet! I les persones felices atrauen als altres ;)
Pel què fa a la família, no me'n dónes gaires detalls. No sé per què dius això de la teva mare ni del teu pare. Estic segura que potser ells no s'adonen que et sents així. Intenta parlar amb ells i dir-los com et sents. També et demanaria que pensessis quines són les coses que t'agradaria que fessin per sentir-te més estimada i en parles amb cadascun d'ells.
Finalment, pel què fa al físic... intenta no posar-te gaire pressió. Si et vols cuidar una mica (he dit cuidar!), fes esport i menja equilibrat. Si cal consulta algun especialista que t'orienti.
En resum et dic que intentis separar les coses i no analitzar-ho tot de cop, perquè sovint, una cosa negativa, fa que tenyim de color gris la resta d'àmbits de la nostra vida.
Una abraçada
www.consultajove.cat