Estic grassa. AJUDA SISPLAU
Hola, fa bastant temps que vaig fer una consulta pero no em vau fer cas. Avere si aquest cop si.
El cas es que em vec molt grassa, massa. Tinc 15 anys, peso 70 kg i medeixo 1.68. Faig esport i menjo molt sa. Totes les meves amigues estan primes i sempre fan conyes amb qe estan gordes i que no passaran per la porta i coses així. Llavors entro aqui i vec a noies que pesen 40 kg i medeixen 10 cm més i jo ja no se que fer. També tinc molts complexes amb mi mateixa com per exemple la meva cara, el meu pit (no en tinc)... Llavors em comparo i començo a plorar. He intentat vomitar pero no ha surtit res. No vull ni surtir al carrer. Algun consell?
Moles Gràcies.
Sara Bujalance

Hola juuuth! El teu pes està molt bé, no necessites aprimar res! Et passa com a altres noies, el problema no està en el teu cos (el teu cos està bé), sinó que el problema està en com et veus tu a tu mateixa, o sigui, és un problema de percepció. Així que el que hem de canviar no és el teu pes sinó la forma en com et valores. Acceptat tal i com ets, identifica les coses que sí t'agraden de tu, donat permís per tenir defectes i equivocar-te (com tothom!), i rodejat de gent que es porti bé amb tu i et faci sentir bé. Pel que al pes només cal que mengis de tot, variat, equilibrat i que facis esport. Fent això t'asseguraràs un bon tipus. I NO vomitis. El vòmit no aprima, si coneixes a algú que vomita i està prim, està prim per altres motius, no pel vòmit. A més, provocar-se el vòmit és tan perillós que et pot portar a l'hospital per problemes de cor, així que no ho tornis a intentar. El millor que pots fer és parlar amb els teus pares sobre com et sents. Quan una persona s'ho passa malament pel tema pes pot acabar tenint problemes seriosos. Per evitar aquests problemes parla amb els pares sobre com et sents, ells t'ajudaran a sentir-te bé. Molts petons!!