no em veig bé
Hola, primer de tot agrair-vos la vostra feina. Ajudeu molt als adolescents incloent-m'hi a mi! Bé aquí va la meva consulta...
Tinc 14 anys, peso uns 57kg i mesuro 1,62 més o menys... Em veig molt gorda. Enorme. Faig molt de esport i si que es veritat que estic forta, però no tot es múscul... Tinc les cuixes enormes i el cul també, a més tot hi que no tant, tinc "mixelins". Repeteixo que no tot es múscul, i no es que jo ho vegi així, és que és veritat! No sé si em direu que estic al pes correcte i tal, però si m'ho dieu no em servirà de res, molta gent em diu que estic bé i que sóc jo que m'ho imagino i segueixo pensant el mateix. Menjo bé i faig molt d'esport, i no sé que fer per baixar de pes. Es tanta la meva obsessió que, algun dia que ens anem a banyar a la piscina i sento riure algú ja m'imagino que és per mi i em sento fatal. No puc més. Sé que s'acaba l'estiu, però m'agradaria que em diguéssiu algun hàbit per menjar menys, o què menjar o què no menjar, o alguna beguda o quanta aigua al dia o exercicis per aprimar-me sobretot de cuixes, cul i panxa per l'estiu que ve. Siusplau, estic obsessionada! Ajudeu-me!
Gràcies.
Sara Bujalance

Hola eisocjodw! No et puc dir cap hàbit per menjar menys, o no menjar perquè no són hàbits saludables i , a més, menjar poc no és bona manera d'intentar aprimar perquè a mig/llarg plaç engreixa. És algo així com que el cos s'acostuma a menys menjar i després engreixa per poc que mengis, així que ja saps, si vols mantenir la línea, menja i no passis gana! La gana engreixa a llarg termini!. Els únics hàbits útils i eficients per mantenir la línea són: menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària) i fer esport habitualment. I, en el teu cas, el que necessites realment és aprende a valorar-te! El teu pes ja està bé, el problema no està en el teu pes, sinó en com et veus tu a tu mateixa, o sigui, un problema de percepció. Per aprendre a veure't bé és necessari que siguis capaç de veure les teves coses bones i te les recordis (fes-te una llista de les coses que t'agraden de tu. Pots demanar ajuda a amics i familiars), acceptat tal i com ets, donat permís per equivocar-te com tothom, NO et comparis amb ningú i rodejat de gent que et faci sentir bé. Aquestes són les claus per sentir-se bé. Molts petons!!