tornada a la rutina
Hola ! He fet segon de la eso i ara fare tercer i ara que he trornat dee tres mesos de panxing pensar que m´hi he de tornar a posar ... a mi que em costa tant ... tornar a la rutina de despertarme a les 6.30 , de no parar , de tenir nou millons de coses al cap , estres , cansament , no poder sortir , crits a casa ... sisplau algun consellet per agafarm- ho millor !!
InterPersonal

Hola mariaaaa,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Benvinguda a la tornada de vacances!
És normal que ens sentim una mica atabalats quan sentim que hem de tornar a posar-nos les piles. Això és senyal que hem desconnectat del tot!! Així que et felicito perquè estaràs fresquíssima!
La primera indicació que et donaré és no pensar tant en tot el que vindrà! Agafa-t'ho amb ganes. Estic segura que durant el curs fas coses que també t'agraden, oi? Doncs concentra't en aquestes i veuràs com et van "creixent" les ganes de tornar-hi.
Per altra banda, també et diria que intentessis alguns dies abans anar preparant la rutina. És a dir, començar a anar a dormir més d'hora, llevar-te d'hora, programar-te una mica els dies... Així el cos (i també el cap) s'anirà acostumant una altra vegada a la vida escolar. Com si li féssis una mica d'entrenament.
Finalment, organitza't una miqueta. Com aniran els teus horaris, si faràs extraescolars o no, com t'organitzaràs amb el nou curs... fes-te un petit plànning de la setmana.
Veuràs que t'adaptaràs ràpidament al curs escolar! Pensa que som una espècie molt adaptativa i de la mateixa manera que has pogut passar tres mesos de relax, ara seràs capaç de portar un altre any amb energia!
Molts ànims!
www.consultajove.cat