Tornar al cole
Hola Elena!
Primer de tot dirte que moltes gràcies per tot, ja que m'has ajudat moltes vegades!
Bé doncs t'explico el que em passa. El curs pasat no em va agradar gaire, no per les notes, sino que jo mai m'he sentit segura de jo mateixa desde que vaig començar l'institut (de petita sí). Sempre intento canviar, pero m'acaba passant el mateix de sempre: per culpa la meva timidesa i inseguretat acabo fent el rídicul en alguna situació perque estic molt nerviosa. Tinc la sensació de que fent el rídicul quedo malament devant dels meus companys i sento vergonya de mi mateixa. Però després la gent em diu que no pasa res, que no es per tant... Pero jo segueixo sentintme malament... Es que sóc molt perfeccionista i tal. Es com si fos la meva enemiga. Per culpa d'això, ara tinc menys seguretat, i molta por al rídicul. A més a més, m'ha deprimit molt, perque ho volia canviar pero continuava igual... I ara tinc depressió. No tinc ganes de fer res, ni de sortir amb les meves amigues ni res... I sempre li dono voltes a tot...
bff nosé que fer.
Elena Crespi

Hola!
Ens n'alegrem moltíssim que t'haguem ajudat en alguna ocasió! Benvinguda de nou!
Amb el que ens dius et demanaré un favor: (però has d'estar disposada a fer-ho)
Dius que ets com si fossis la teva enemiga:
Imagina't una cosa: si això que ens expliques a nosaltres t'ho expliqués a tu una amiga... què li diries?
Intenta fer el mateix que li diries, imagina't que tu ets la teva millor amiga i t'has d'aconsellar a tu mateixa. Els altres ja ho intenten i et diuen que no passa res però fins que no t'ho diguis a tu mateixa...
I et recomano una cosa: cada vegada que vegis que ets massa perfeccionista, intenta donar-te una altra oportunitat. Si ets perfeccionista pots caure en ser tan exigent que mai en tinguis prou i, sovint, ens hem de donar més d'una oportunitat.
Espero que comencis a ser la teva millor amiga!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
@Tarongesenceres - Fbk: elenacrespipsico
www.interpersonal.cat