Obsessions
Hola Elena!
Sóc una noia de 17 anys que no sap què li passa. Des de sempre que m'han agradat molt els nois. Sempre m'ha agradat algú, és a dir, mai no tenia el cap sense cap noi. Sempre m'agradana algun noi i l'idealitzava. Vaig estar sortint amb un noi durant dos anys. Mai vam ser infidels però al final, quan ja no estavem gaire bé, em fixava amb altres. Quan el vaig deixar, vaig tenir un "baixón" i vaig creure'm que no trobaria ningú amb qui poder-me enamorar. Però després vaig veure que hi havia nois que encara es fixaven amb mi. Em vaig obsessionar o m'agradaven (no ho sé, però en aquell moment pensava que m'agradaven) nois. Sabia on vivien, què feien a cada moment, els controlava al WhatsApp, Facebook, Snap i Instagram. Sempre estava disposada a deixar de quedar amb les amigues per ells, o a fer qualsevol cosa. Tot i així, mai més d'un a la vegada i sempre que n'apareixia un altre noi l'altre passava a la història. El cas és que aquest estiu a una festa major em vaig liar (petons només) amb un noi que des del primer moment que el vaig veure em va agradar. El vaig agregar al Facebook i a l'Instagram i desitjava que m'obrís o posés m'agrada a alguna foto, però res. Després d'unes setmanes, ens vam veure i no vam saber que dir-nos. Els seus amics em van cridar i el van assenyalar, però em vaig quedar en blanc i vaig ignorar-los. Aquella mateixa nit, tel vaig obrir disculpant-me per no saludar. Vam parlar dos dies seguits. Després d'això, vaig esperar que ell em mostrés interès i res de res. Mirava cada dos per tres la seva última connexió i aviam si m'havia dit algo, mirava al "Following" de l'Instagram aviam quines fotos havia posat "m'agrada", etc. No crec que això que em passa sigui amor, però el problema és que això m'ha passat amb cada noi que he conegut. Tinc la sensació que m'he tornat boja i obsessiva amb cada noi que ha entrat a la meva vida (o ha fet veure que entrava a a la meva vida).
He buscat per internet aquesta mena d'obsessió que tinc amb els nois i amb el desig que em facin cas i he trobat que pot ser una mena de trastorn obsesiu compulsiu (TOC). Em fa una mica de por i de vergonya publicar-ho a aquí (mai hagués pensat que ho faria), però no sé que fer.
Moltes gràcies per haver-ho llegit:)
Elena Crespi

Hola guapa!
No pateixis, el consultori està pensat per això precisament.
T'explico: encara que hagis llegit coses sobre el TOC, no és pas el teu cas. El que et succeeix és completament normal però sí que és veritat que enlloc d'aportar-te coses bones, t'aporta estar angoixada i això no és bo.
Que miris constantment el facebook o alguna xarxa social d'algú que t'agrada és molt normal però si veus que això et perjudica a fer altres coses llavors aquí està el problema.
Et recomano una cosa: dedica una estona al dia a mirar-ho però permet-te fer d'altres coses...
Per què creus que t'obsessiones amb cada noi que entra a la teva vida? Jo et diré mitja resposta, la resta la tens tu: perquè tens 17 anys i amb 17 anys els nois són molt importants per nosaltres i ens agrada estar pendents del que fan. Això és molt normal. Però no t'oblidis també d'estar pendent de tu, de cuidar-te, de dedicar-te temps...
Una abraçada molt forta!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat