Falses amistats
Hola, bon dia.
Sóc una noia de 2n de la ESO i tinc un problema:
Quan anava a cinquè de Primària, vaig conèixer un noi que va ser molt important en la meva vida, ens vam anar coneixent millor i vam ser millors amics. Fins i tot vam arribar a tenir una relació amorosa que va acabar malament i aquest fet va causar que no vam parlar més.
L'any passat, quan ja havia quedat tot oblidat, la professora de català ens va posar junts per treballar. Vam començar a parlar i vam ser molt bons amics una altra vegada. Vam tornar a parlar per facebook i per whatsapp de ximpleries que fan riure a qualsevol.
Ell i jo vam tenir molta confiança, ens dèiem els secrets més profunds que teníem. Jo no em donava compte però ell m'anava treien informació sobre mi. Un dia em va confessar que m'estimava, però jo no sentia el mateix. Això no va provocar que donés fi a la amistat però estàvem molt incòmodes alhora de parlar (això es va anant passant al llarg del temps).
Un bon dia, vam discutir per una ximpleria que s'arreglaria, li vaig demanar perdó però ell no l'acceptava. Li vaig preguntar que volia, i em va dir que volia una foto meva... sense roba.
JO NO LI VAIG PASSAR, però jo sabia que realment ell ho volia perquè no era la primera vegada que m'ho demanava. Jo li vaig dir que no i ell em va dir: Tu decideixes, la meva amistat o la teva dignitat. No li vaig respondre. Poc temps després, em va insultar a mi i a la meva mare.
Aquella nit, no vaig poder dormir. Ell i jo érem molt bons amics, d'aquells que t'aixeques del llit i agafes el mòbil per parlar amb ell. Total que jo ho vaig passar molt malament, vaig intentar passar pàgina encara que fos difícil. Amb tot el meu esforç i l'ajuda dels meus verdaders amics, no vaig poder.
Poc a poc, aquell mal record es va anant, però encara no el puc oblidar, m'agradaria molt que no hagés passat res. Ja ha passat més de 3 mesos i cap paraula. Bé, un dia em va demanar perdó per m'estava mentint.
Necessito ajuda, necessito consells per oblidar-lo. (si pot ser, m'agradaria que aquest problema no es faci públic)
InterPersonal

Doncs et felicito per haver escollit la teva dignitat!! La dignitat d'un mateix és lo primer davant dels altres, significa el valor i l'estima a nosaltres mateixos. Hem de ser nosaltres mateixos qui primer ens hem de respectar! Tu li vas demanar perdó, demanar perdó és un gest de gran valor! Amb tot això vull dir que tots aquests fets et poden ajudar a oblidar-lo. Quan tenim una relació hem de saber escoltar a l'altre i estar oberts a compartir i respectar les necessitats de l'altre. Oblidar-lo serà un procés que a poc a poc farà que ja no li prestis tanta atenció. Per tant, per començar a treballar per oblidar-lo pots començar a marcar-te límits a tu mateixa deixant de fer coses que et poden apropar o estar pendent d'ell (com podria ser mirar el facebook, anar a llocs per veure'l, etc). Centra't doncs en tu mateixa, en les coses que t'agrada fer, en les teves amigues, en apropar-te a nova gent, etc. A poc a poc veuràs que com menys atenció li dirigeixes, més aconsegueixes el teu objectiu d'oblidar-lo. Endavant!! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga