Germandat
Hola.
Tinc 3 germans. Un en té 22 i els altres dos, bessons, en tenen 20. Jo en tinc 16. Durant tots aquests anys ells sempre han anat ells per una banda i no m'han tingut mai en consideració. Era com si fos invisible, perquè quan erem més petits eren capaços de canviar les regles del joc per tal que no hi pogués jugar jo o miraven películes que pera mi estaven prohibides. Els pares no paren gaire per casa perquè tenen tots dos feines relacionades uqe els obliguen a viatjar molt i jo sempre he estat al cuidadu dels meus gemans.
Tot i així, fa pocs mesos vam patir tots quatre un accident amb el cotxe i jo en vaig sortir més malparat, ja que em van haver d'amputar una cama a l'alçada del genoll. Com que se'n senten culpables, perquè conduia el meu germà de 22 i s'estaven esbarallant amb els altres dos, ara em tracten de manera que m'ho fan tot i no em deixen fer res per mi. A mi no m'agrada perquè em molesta enormament que durant molts anys han passat de mi i ara de cop i volta sembla que sigui el centre de l'univers.
No m'agrada ni una cosa ni l'altra però també sé que ho fan perquè se'n senten culpables i n'estan avergonyits. O suposo que en el fons els faig llàstima. Els he dit unes quantes vegades que deixin de fer certes coses perquè no m'agrada però al cap de poc ho tornen a fer. No sé què fer. Vull dir, m'agradaria tenir una relació més normal amb ells perquè ara han passat d'un extrem a l'altre. Què he de fer?
PSD—. Ho vaig enviar ahir, també, però no sé si va funcionar. Escric a través de l'usuari d'una amiga.
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Primer de tot dir-te que em sap molt greu l'accident que vau patir. Estic segura que per tots quatre ha d'haver estat una experiència molt dura. Segurament això us pot ajudar a relacionar-vos millor com a germans. La veritat és que les relacions entre germans no sempre són fàcils i fluïdes, hi entren en joc moltes coses: caràcters diferents, competicions, enveges, lluites de poder... i tot en això en uns moments de canvis evolutius per tots 4.
És possible que fins ara els teus germans et veiguéssin més petit i els costés admetre que ja formes part del món dels adults. També et diré que possiblement aquest fet us pot ajudar a sentir que connecteu molt millor.
Jo et recomanaria que si et moltesta com et tracten, els hi facis saber. Actua com la persona madura que vols que reconeguin i planteja'ls el teu punt de vista. És possible que no se n'hagin adonat o que no creguin que és tan important per tu. Parleu tots quatre i establiu normes. També et diré que proposis algunes coses per fer tots quatres, us ajudarà a sentir-vos més units.
Com veus, caldrà una mica d'esforç, però estic segura que ho solucionareu!
Una abraçada
www.consultajove.cat