Mare obesesiva
Bones! Tinc 16 anys i d'aqui poquet tindré 17, el meu problema és que no se que fer per fer-li veure a la meva mare que sóc gran per poder estar fora de casa més tard de les 8 del vespre, en aixó vull dir que res de discos, ni sortides amb amigues nocturnes. Ademés he d'estar enviant msn cada horeta perquè sapiga que estic bé, fins i tot amigues meves no volen anar amb mi perquè estic massa controlada i em molesta bastant, sóc super responsable i en estudis sóc exel·lent, no entenc perquè em tracta així si diu que em te confiança, amb aixó em premia? De veritat discutim molt sobre aquest tema perquè no arriba el moment de jo poder ser més lliure i el meu pare no es pot ficar perquè desprès li diu que està de part meva i es fa la víctima. Es impossible parlar amb ella diu que la meva educació és gràcies a aixó i jo m'estic cansant he pensat d'independitzar-me però estic amb estudis i no m'ho podria permetre. Crec que no soc feliç tot i que somric sempre. Gràcies.
InterPersonal

Hola Felicitat! Sóc l'ELi Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Entenc el que expliques. Tots necessitem certa indendència i intimitat que progressivament se'ns ha de donar. Entenc que amb 16 anys i quasi 17 reclamis la que et pertoca i és adient a aquesta edat.
Segurament la teva mare té els seus motius rpeocupacions i pors per a actuar així. Evidentment t'haurà de donar un cop de mà.
Pots parlar amb el teu pare perquè ho parli amb ella o directament amb ella. Ho has de fer de manera tranquil.la perquè ella es pugui posar al teu lloc. Coses que li has de dir són:
- Que et sap greu el que passa amb el tema i les discussions. Que sents que va més enllà de la diversió que és una necessitat que tens als 16/17 anys.
- Que et sap greu que t'estàs perdent oportunitats i coses que els de la teva edat ja viuen.
- Que privan-te d'aquestes situacions deixis d'aprendre a fer amics, a saber-te cuidar tu mateixa, etc.
- que podeu parlar del que li preocupa de la nit i que me´s que prohibir-te t'agradaria que et dongués recursos i idees per a què fer si et trobes en els situacions que li fan por.
- I que dubtes de que que et prohibeixi els coses sigui molt positiu...
- Que trobes molt injust i que no entens i que no et mereixes que no puguis negociar. Que respectes i entens que deu tenir molta por d'alguna cosa, epr alguna cosa que tu no saps o no entens. Però que si en podue parlar i negociar. Ja que tens una edat en la que ara ja pots començar a negociar.
A veure si així funciona!
una abraçada