Personalitat
Hola! és la primera vegada que faig una consulta. Bé, m'agradaria que algú m'ajudi a aquest problema:
Sóc una noia que va a un institut i faig 2n de la ESO, però no em sento còmoda amb les meves companyes perquè elles són molt diferents a mi. Elles sempre parlen de nois, quan es donen petons... La veritat és que no em sento molt identificada, a mi m'agraden més els videojocs, de fet el meu ídol és un Youtuber espanyol que es diu elrubiusOMG que posa vídeos a Youtube de Gameplays. Quan veig els seus vídeos, em sento bé. Quan parlo amb una noia sobre aquest tema, em giren l'esquena i se'n van. Això no em fa sentir gaire bé.
Quan era petita, enlloc d'agafar una Barbie, agafava una pistola.
No em mal-interpretis, jo també tinc amigues que valen la pena, però quan estic amb nois em sento millor, però no vaig molt amb ells per por del que diguin els demès.
No sé que fer, cada vegada estic pitjor i no em sento a gust. Necessito ajuda sobre el què he de fer.
Gràcies.
InterPersonal

Hola...Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Per començar, els teus gustos i interessos són ben normals, i tu ets una persona ben "normal". Encara que la majoria de les teves amigues estiguin en "un altre rotllo", ja m'entens. No hi ha normes escrites sobre el què hem de fer o el què ens ha d'agradar segons siguem noi o noia...tot i que molta gent això encara no ho entén. Jo mateixa, quan era petita, també jugava més a futbol i amb jocs més "típicament" de nens que de nenes, però com jo n'hi havien d'altres i m'ho passava la mar de bé. Entenc que se't faci difícil aquesta situació però intenta gaudir de les coses que a tu t'agraden i estar amb les persones (siguin nois o noies) que no et jutgen per això, malgrat tinguin interessos diferents als teus. A banda d'aquests temes...,segur que compartiu més coses de les que et penses. Un consell: no deixis de ser tu mateixa i de gaudir amb allò que t'agrada però tampoc et tanquis en el teu món i t'aïllis de la resta. D'acord?
Segur que ho resols. Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat