Amor o desamor?
Hola!
Necessito una mica d'ajuda per que tinc un liu al cap. Ara mateix no sé que sóc amb la meva parella. Normalment ens barallem molt, però tot són per tonteríes i ell em diu que tot és culpa meva. I he portat molts mesos així, pensant que tot és culpa meva i m'ho he cregut. Però ara, no sé si és així ja que ell també s'equivoca molt i em diu que no s'equivoca que sóc jo em fixu en petits detalls. Sempre em posa les culpes a mi com si jo no patís en la relació. No l'entenc, per això us demano consell. Què he de fer? Passar pàgina? Però jo me'l estimo molt per això estic tan liada amb aquest tema.
Espero que em respongueu lo més ràpid possible. Per últim m'agradaria que la consulta sigués anònima. Moltíssimes gràcies.
Adéu!!
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Ostres! Entenc com et sents, no és gens agradable sentir que la persona que t'estimes t'assenyali a tu com a responsable de les coses que no funcionen.
Una relació de parella sana ha de tenir confiança i admiració mútua, a part de l'estima. Sovint ens creiem que amb l'amor ja n'hi ha prou, però no és veritat. No n'hi ha prou amb l'amor si no va acompanyat de comprensió, de cura de l'altra persona i de respecte. Sembla que, pel que expliques ell no t'ha respectat massa, oi?
La parella ha de ser font de benestar, si és font de conflicte o patiment... tenim un problema.
Jo no puc dir-te què has de fer, perquè és una decisió que has de prendre tu. Rumia bé què vols en una relació i com ha de ser la persona que t'agradaria tenir al costat. Un cop tinguis això una mica esbossat, compara-ho amb la teva parella. És així? És la persona que vols? Realment vols estar amb una persona que no es responsabilitza de les seves accions i et culpa a tu?
Espero haver-te ajudat una mica
Una abraçada
www.consultajove.cat