No puc o no vull?
Hola! Bueno, començo dient que és el primer cop que faig una consulta i per això tinc molts dubtes... primer de tot: tinc 15 anys acabats de fer, i segons tothom, sóc molt guapa i estic molt bona (encara que jo no ho veig així), i per ara, que hagi estimat de debó, només ha sigut un nen, amb qui vaig sortir fa mig any, i no ens vam liar cap cop per vergonya. Encara que vam quedar i ens feiem petons. Just vaig tallar amb ell, es va liar amb la meva ex-millor amiga per bengar-se d'alguna manera. Llavors el meu millor amic em va demanar sortir i li vaig dir que si per fer enveja al meu ex. Ens vam liar... ho vaig passar fatal. Crec que va ser el pitxor dia de la meva vida. No perquè ho hagués fet malament, sinó que va ser incòmode... Potser és que estic traumada, però ara, quan s'hem llençen o em demanen lio, m'haig d'inventar alguna escusa per no fer-ho... Ja m’havia liat abans i m’havia agradat, però els dos ultims cops m’han fet agafar por. Totes les meves amigues diuen que això no és res, només que ho vaig passar malament perquè ho vaig fer amb la persona equivocada. En part és veritat, però també tinc molta por que em fagin la cobra o que no els hi agradi... Enfin, que tinc por al rexazo quan em lii. Que creus que hauria de fer?
Una altre cosa que volia dir, és que tinc molt complexe pel meu físic. La gent em troba guapa, però jo només em sé veure les coses lletges de mi i no m'acabo d'agradar. Per això, a la mínima que fan un comentari (ni que sigui de broma) en plan fea o coses així, em deprimeixo molt... odio això de mi. Algun consell que m’ajudi a veure’m algo bonic?
Moltes gràcies, de veritat!
InterPersonal

Hola Natsss0110! Sóc l'ELi Aulet . Psicòloga d'Interpersonal. La que ha de començar a veure els seus aspectes bonics ets tu mateixa, és una decisió personal de voler veure-ho. La realitat ja et diu qeu ets guapa!
Intenta fer-ho pensant en quines coses t'agraden del teu físic. Però més enllà del físic observa també què és el que realment no et fa sentir satisfeta de tu mateixa a la teva vida ara. No crec que tinguir es a veure amb el físic, potser té més a veure amb aquesta por de ser rebutjada.
Pensa que no podem evitar que ens rebutgi algu, no podem pretendre caure bé a tothom. A més, intentant evitar el rebuig et perdràs moltes situacions positives i en els que no trobaràs rebuig.
Afronta't ala por i deixa que al vida et sorprengui!! Fes el que sentis amb qui deicideixis que pots sentirte bé. A vegades tots ens equivoquem, potser en aquell moment et vas equivocar lian-te amb algu per venjança. Observa el qeu pots aprendre d'aquesta situació per resoldre-ho diferent altres vegades. No et segueixis castigant per no haver-te liat amb la persona acertada. Tots ens equivoquem!!
una abraçada
Eli Aulet www.interpersonal.cat