Timidesa Nois
Hola, em dic Paula i tinc 13 anys, jo tinc un problema de timidesa amb els nois.Quan parlo amb un em fico nerviosa i timida pero intento superar-ho i li parlo, el problema esk com que estic una mica nerviossa començo a dir coses incoerrents i estupides avegades fan gracia pero el 80%dels cops quedo fatal,que semblo una pardilla. Tambe s'ha de dir que no soc molt guapa i encara que a mi no m'importi se que als demes si.Aixo tambe em pasa am noies.Pero ara mateix m'interessa tenir amics nois(noies en tinc moltes perk jo no clavoi punyalades per l'esquena).perque opino que son mes fidels i apart tinc gustos molts semblants a la mayoria (soc una miketa bastant friki) Espero que m'ajudis.Sento enviaro a aquestaa hora pero esk estic molt nerviosa pel setembre, vull canviar cap a millor seguint sent jo,pero es dificil perk porto amb els meus companys desde P3 i asobre sol hi ha una classe de cada curs a la mevaa escola. Osigui porto 11 anys am les 20pico persones de sempre
Ps;Si voleu ajudarme envieume un correu a dinoalaburrimiento@gmail.com opinnat
Ps2; Moltes Gracies!;)
InterPersonal

Hola!
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal, gràcies per escriure'ns.
Sembla que ja estàs fent molts passos amb això de la timidesa, et felicito! Molta gent, per por a la reacció dels altres no es relaciona, i en canvi tu t'hi enfrontes i parles amb la gent! i això és boníssim! D fet, la millor manera de superar la timidesa i la vergonya és "practicant", és a dir, intentant parlar amb la gent, treure diferents temes de conversa i sobretot, NO JUTJAR-TE!! deixa de pensar en si has dit o no una tonteria, deixa de pensar en que estàs nerviosa i ja veuràs.... tot anirà fluint millor.
Pel què fa a tenir amics nois, també vas molt ben encaminada, si tens gustos semblants als seus és una bona manera per establir una amistat, així que potencia-ho!
Finalment, si et ve de gust conèixer gent nova, perquè no proves d'inscriure't a alguna activitat fora de l'escola? Pot ser una extraescolar, un grup de teatre, una acadèmia d'anglès, un curs de música, un grup de diables o castellers, un equip esportiu, jocs de rol... les possibilitats són moltes! Busca la que s'adapti més als teus gustos i endavant!
Estàs fent molt bona feina! Molts ànims!
www.consultajove.cat