No li vull fer mal...
Hola! Tinc 15 anys i estic passant tres mesos a Portugal per una beca de la Unió Europea. Aquí he conegut molta gent, he fet amics i tot és genial. Però resulta que hi ha un noi amb qui m'he fet bastant, que s'ha enamorat de mi. No para de dir-me que m'estima i que no sap què farà quan marxi, i només em queden 17 dies per tornar. Per la meva banda, jo m'he adonat que estic totalment penjada d'un amic meu de tota la vida amb qui estava de lio abans de venir cap aquí, però sóc completament incapaç de dir-li al portuguès que estimo a un altre. Li he dit que això nostre és impossible, perquè en molts pocs dies me'n vaig, però sembla que no ho entén. Què puc fer? Ajuda si us plau!
InterPersonal

Hola joanaaa_freedom. Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot, felicitar-te per aquesta experiència tant xula que estàs tenint. Segur que hauràs après molt, tant a nivell d'estudis com personal. Anant al tema, per molt greu que et sàpiga, li has de deixar BEN CLAR a aquest noi que tu no vols el mateix que ell i que no li pots oferir el què ell et demana perquè no sents el mateix, a banda del què sentis per aquest altre teu amic. Això li pots dir o no...com vulguis. Li has de ser sincera perquè ell no es faci il·lusions i no pateixi i tu tampoc. Has pensat si tu estiguessis en el seu lloc què voldries??? Segurament que la persona et fos sincera. Això sí, no li diguis de qualsevol manera...busca un moment adequat i un lloc adequat per dir-li i les paraules adequades perquè no s'ofengui. Però amb SINCERITAT i sense donar lloc a dubtes. D'acord? Potser podeu ser bons amics o no...qui sap. En tot cas, heu de respectar la decisió de l'altre.
Espero que acabis de gaudir de la teva estància a Portugal. Gràcies per confiar en nosaltres.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat