He d'intentar tornar amb el meu ex?
Hola! Fa cosa d'un mes la meva parella em va deixar. Portàvem 10 mesos i l'últim mes ja es comportava estrany, fins que em va dir que volia deixar-lo per un temps, que no sabia el que volia i que es veia molt jove per a una relació estable (té 18 anys i jo 17), que continuaríem com amics i tal.
Però ha passat tot l'agost de vacances al poble i s'ha tornat a veure amb el seu "amor d'estiu" i s'han enrotllat, han penjat fotos, etc. I la ràbia que m'ha fet això a causat que ja no li parli més per whatsapp, sempre li obria jo i ja ni això.
Jo tenia l'esperança de que quan tornés volgués veure'm i poc a poc intentar a tenir una relació, però ja no sé què pensar.
Haig de ser la seva amiga, d'intentar enamorar-lo de nou, de passar d'ell? Si el veig (que l'hauré de veure sí o sí) li dic si vol que tornem o em faig la dura?..
Jo també estic coneixent a nois però no faig res, perquè encara no sé si el que vull és estar amb el meu ex o no.
Ajuda siusplau!!
InterPersonal

Hola Marteta02
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Ostres... les ruptures són doloroses perquè implica perdre una persona que ha estat present en la teva vida durant un temps, amb qui has compartit experiències i amb qui has exposat gran part del teu interior.
Pel què expliques, sembla que ell tenia força clar que volia deixar la relació. Sovint s'intenta que el final d'una relació acabi amb una situació "d'amistat", però no és real. Per superar la ruptura i poder ser amics de veritat, cal un temps de distanciament. Dius que eres tu qui l'obria sempre al whatsapp oi? i ell? què feia? ha posat algun interès en mantenir el contacte? I quin missatge t'està donant si penja fotos amb una altra noia?
Rumia bé si et val la pena plantejar-te tornar amb ell. Primer de tot perquè sembla que ara mateix ell no està per això, i segona, realment vols algú al teu costat que es comporti així?
Crec que t'hauries de prendre un temps per tu, per estar amb les teves amigues i passar-t'ho bé. Per conèixer-te i fer coses amb elles, veuràs com et sentiràs bé! Ja aniràs coneixent nois, però tot al seu temps... dedica't una temporadeta a tu, a cuidar-te i mimar-te. Refes-te.
Una abraçada
www.consultajove.cat