Necessito consell
No sé que em passa, no tinc ganes d’estar amb ningú, no vull sortir de casa, em sento sola... tinc 15 anys i casi no surto amb els amics, em sento estranya i que tothom és feliç menys jo. Porto casi tot l’estiu igual, trista i de mal humor. No ho sap ningú perquè no m’agrada expressar els meus sentiments, encara que la meva família nota que estic diferent. Tinc ganes de sortir amb els amics i comportar-me com una adolescent, però no. Em sento diferent, rara i incompresa per la gent que m’envolta. M’importa massa el què pensa la gent del meu voltant i sempre estic insegura de mi mateixa o del que la gent digui de mi, sóc una noia molt tímida i que li costa fer amics i els pocs amics que tinc casi mai podem quedar. Em sento sola i sento que he desperdiciat aquest estiu en què representava que sortiria cada tarda amb les amigues i m’ho passaria molt bé. Però sento que mai tindré aquesta colla d’amics per parlar i sortir sovint. Sento que tothom té quest grup d’amics i jo no. Porto des de ben petita desitjant tenir més amics i ser més extrovertida però sempre he sigut una nena molt poc sociable i ara me’n estic adonant que estic sola i que no faig el que la gent de la meva edat fa. Necessito consell, com puc sentir-me millor? Estic cansada de sentir-me així.
InterPersonal

Hola pambolisal,
Soc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc com et sents i és normal tenir aquesta sensació de solitud. Jo et diria un parell de cosetes:
Per una banda, intenta no pensar en com et sents. Sembla mentida, però els pensaments tenen molt poder i si constantment estem pensant que ens sentim tristos, sols i de mal humor, és molt més probable que t'hi acabis sentint, o que, s'agreugi la situació. Per tant, només et deixo que dediquis mitja hora al dia a lamentar-te! La resta del dia intenta no pensar. Com? Doncs ocupant la ment amb altres coses i si no pots, centra't en el moment. Intenta contestar-te a les següents preguntes: "què estic fent?" "Com ho estic fent?" "com puc agafar el control de la situació?"
Pel què fa als amics i a aquesta "vida adolescent" que t'has imaginat, t'he de dir que no existeix. Ningú té una vida fantàstica sense moments baixos. Si creus que necessites relacionar-te més, intenta-ho! Mou-te! et toca a tu lluitar pel què vols!
Posa' un objectiu pel que queda d'estiu i aconsegueix-lo! Veuràs que et sentiràs millor!
Finalment, la recepta per sentir-se bé és fer coses que t'agradin: surt amb els amics, passa estones amb la família, mira una bona pel·lícula, fes quelcom creatiu, riu tan com puguis, juga amb nens petits... Són petites accions molt poderoses, ja veuràs!
Una abraçada i molts ànims
www.consultajove.cat