INDECIS
Estic plenament enamorat de la meva millor amiga i estic molt confus. No se si dir-li ja que el sentiment no es mutú i no crec que poguem arribar a estar junts, a més, em fa por dir-li ja que si ella sap que m'agrada, la nostra amistat deixarà de ser igual i no la vull trencar per res del món.
No se que fer, em podeu ajudar?
Gracies :)
InterPersonal

Hola todoloco69,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Ostres! quina situació! Jo et diria que penséssis bé quina intenció tens en dir-li. Per què li vols dir? És per si queda alguna remota possibilitat? O és per tu descarregar-te i sentir-te millor?
Les relacions humanes no són fàcils i és possible que aquesta noia, per no fer-te mal, se separi una mica de tu. Si decideixes dir-li, hauràs d'acceptar les conseqüències, és a dir, la reacció que tingui ella (pot ser que el sentiment sigui mutu, que decideixi fer veure que no ha passat res, o que opti per distanciar-se una mica, per exemple).
Per altra banda, també has de pensar les conseqüències de no dir-li. Seràs capaç tu de no declarar-te? Seràs capaç de ser amic seu i escoltar com et parla d'altres nois?
No puc dir-te què has de fer, és la teva decisió. Pensa en tu i en el que necessites. Potser el que necessites és quelcom que et farà mal ara, però t'estalviarà patir més d'aquí un temps... qui sap?
Espero haver-te ajudat una miqueta.
Una abraçada
www.consultajove.cat