Mare controladora
Hola, tinc 14 anys cumplire els 15 al desembre i visc a barcelona, fa uns 4 mesos vaig tindre un problema amb la gent de la meva escola tothom estaba en la meva contra... I vaig decidir començar a sortir amb gente de fora del insti, vaig anar un parell de vegades a la disco... Amb aixo vaig començar a fer-me mes ''popular'' entre cometes i la meva mare com no ho asimila, que surti amb gent nova i esta tota l'estona a sobre meu es horrible algun dia d'aquest manire de casa encara que sigui un parell de dies per que vegi que n'estic fart de tot. Consell?
No publiqueu nom real graciess
InterPersonal

Hola Davishookah,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Puc entendre com et sents, la relació amb els pares no sempre és fàcil i a vegades un s'acaba sentint oprimit. Tot i així et diré que, com qualsevol relació, és un engrenatge. Tu estàs canviant i també els teus pares, i entre tots us heu d'anar adaptant els uns amb els altres. Però això implica que tots hi heu de posar de la vostra part, també tu.
També et diré que vigilis amb aquest tipus d'amenaça d'anar-te'n de casa. Normalment no solen acabar bé aquestes situacions, al contrari! sinó que s'empitjora la relació, es perd la confiança que hi havia entre pares i fill i sovint, acaba augmentant el control per part dels pares. Per tant... jo descartaria aquest comportament.
Si realment el que vols és que et deixin una mica més llibertat, intenta parlar amb la teva mare. Explica-li una mica com et sents i arribeu a acords. Jo tinc l'experiència que s'arriba més lluny i s'aconsegueixen més objectius si tens els pares a favor, és a dir, si entre tots pacteu allò que vols. Recorda que no sempre guanyaràs, que en alguns moments hauràs d'afluixar i acceptar els límits dels teus pares, que per això hi són!
Una abraçada
www.consultajove.cat