La vida és un somni i els somnis...
Hola!!
Sempre he set un noi de seguir el lema ''carpe diem'' fins a arribar a extrems com aquest que estic vivint ara; arribar a ''viure'' tant la vida que ho he deixat tot per fer el que volie...
Estic en una situació molt fotuda ja que em trobo sol; per una banda no tinc amics (tinc companys, però no els considero amics del tot), per altra, no tinc familia si no son pare mare (i quan no em discuteixo amb ells, clar), a l'insti em va fatal, els meus hobis me han deixat d'entusiasmar... Suposo que deu ser alguna cosa de l'edat, però em sento sol i tinc molta por al que pot passar demà, ja que no sé com parar aquest tren que està descarrilant...
No sé el perque ho escric aquí, ni si ho he escrit bé, però tinc por a tot i de tothom i no se com animar-me...
InterPersonal

Hola Sergicat45,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per escriure'ns.
Entenc com et sents, a vegades tot se'ns fa una muntanya i no sabem ni per on començar, oi? Tinc una companya que sempre utilitza la mateixa metàfora: compara la nostra vida amb una habitació desordenada. Si intentes arreglar-ho tot de cop no saps ni per on començar. Però si primer comences apartant tot el que està sobre el llit i després el fas, ja tens una cosa "arreglada", llavors pots centrar-te en recollir la roba i separar la neta de la bruta... Doncs a la vida és igual. No intentis posar-ho tot en el mateix sac.
Crec que és molt important que tu mateix t'adonis que no t'ha funcionat del tot el lema "carpe diem" i que potser et cal una mica més de planificació. Això és magnífic! Ara hi has de posar una miqueta d'esforç i ja veuràs com funciona!
Està bé que sàpigues distingir entre un amic i un company, però segur que cap d'aquests companys és realment un amic? Abans d'etiquetar-los tots, pensa en cadascun d'ells. Amb qui pots parlar? Amb qui podries obrir-te? Algun d'ells creus que faria alguna cosa per tu? I tu? Per quin d'ells et sacrificaries? Et deixo aquestes preguntes.
Pel què fa a la família, et recordo que encara que et discuteixis amb els teus pares, ells hi segueixen sent. Ells continuen amb tu igual que tu formes part d'aquesta família. No els facis fora de la teva vida, perquè els trobaràs a faltar.
I finalment... pel què fa a la motivació tant per l'institut com pels hobbies... és una cosa que si no es cuida, es va perdent. És a dir, en un principi és fàcil tenir motivació i entusiasmar-te per alguna cosa, però si un mateix no es cuida d'anar alimentant aquesta motivació... és molt fàcil que es quedi sense energia. Intenta proposar-te petits reptes. No t'exigeixis que tot t'entusiasmi, sinó simplement marca't petits objectius. Per exemple: em fa pal anar a classe, però avui prendré apunts de les assignatures que més m'agraden. Si jugues a algun esport, ves a entrenar i deixa-hi la pell. Proposar-nos petites fites i aconseguir-les és una molt bona manera de sentir-nos millor amb nosaltres mateixos i per tant, d'estar més satisfets amb la pròpia vida.
Així que... Ja saps Sergi! Cal que hi posis una mica de part teva i vagis endreçant la teva vida de mica en mica. Estic segura que quan t'hi hagis posat no serà tan difícil com et sembla ara. Molts ànims!!
www.consultajove.cat