amor,festa,nois
JO tic 13 anys i mai he sortit de festa ni me li'aht amb ningu i la vritat nose com fer-ho se que sona mol estupid pero no se com fer un petó a un noi ni tampoc com sortir de festa que maig de posa aig de anar amb una amiga o sola
la vritat es que jo tot i que no soc molt gran tinc ganes de sortiri i poder liarme amb nois i tenir novio perque mai e tingut novio tots em rexasen pel meu haspecte perque em sbre uns kilos de més cosa que ja estic trabellant pero clar nose com declararme ni res
gracies
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal, gràcies per utilitzar el consultori.
Ui! no corris tant! a poc a poc les coses surten millor. Em sap greu dir-te que no hi ha cap recepta màgica sobre el sortir de festa ni tampoc fer-se petons amb nois.
Sortir de festa és una activitat que has de fer per passar-t'ho bé, ho pots fer sola, o sovint amb les amigues i els amics. Hi ha tantes maneres com activitats (podeu anar a bars, a discoteques, a festes majors...) Ja ho aniràs veient. Aneu quedant amb les amigues i proveu diferents ambients, segurament en alguns us hi sentireu més còmodes que en d'altres. Respecte a com vestir-te, jo et diria que vagis com a tu t'agradi! Ningú pot obligar-te a vestir-te d'una manera o d'altre. Vesteix-te de manera que et sentis a gust amb tu mateixa, és la clau!
Respecte als petons... és el mateix. Per fer petons no hi ha cap classe teòrica, consisteix simplement a deixar-te anar, a fer cas a les teves sensacions, a deixar que flueixi. No tinguis pressa a tenir un nòvio perquè toca tenir un nòvio. Has de voler estar amb aquella persona, decidir que t'agrada i que realment et ve de gust que formi part de la teva vida.
I pel què em dius del teu pes... Està molt bé que ens cuidem i que intentem mantenir un pes dins la normalitat, però sempre de manera saludable! Contacta amb algun especialista que et pugui assessorar (recorda que pots utilitzar el consultori d'alimentació), fes algun esport i, sobretot, no t'obsessionis!
Una abraçada
www.consultajove.cat