ajuda!! necesito un consell
hola aquest nou curs comenso 1er d'eso i estic molt nerviosa Em fa molt panic tot el tema "drogues" perque em dona la sensacio de que perdre els amics que mes estimo. Em doneu algun consell de com perdre la por de l'institut? mersi gaupes
InterPersonal

Hola Anna,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal. Gràcies per la teva pregunta.
És veritat que les drogues són perilloses i que ens hem de protegir. Però et diré dues coses:
- No posis en el mateix sac les drogues i l'insitut. No és el mateix. Anar a l'insitut és molt més que haver de vigiliar si hi ha o no hi ha drogues. Anar a l'institut és conèixer gent nova, conèixer un nou sistema de docència on et fas més responsable del teu propi aprenentatge, valorar diferents branques, descobrir les teves habilitats en cada camp....
- No pots fer-te responsable de les decisions dels teus amics. Si un dels teus amics decideix provar les drogues, pots donar la teva opinió, però no pots fer-te càrrec de la seva decisió. Tu només pots responsabilitzar-te de les teves pròpies decisions. Si tu tens clar que no vols saber-ne res, mantent-te ferma i ja veuràs com no se't posaran pel camí (o si apareixen, seràs prou capaç d'apartar-les)
Una abraçada i a disfrutar
www.consultajove.cat